myhreoe Startet 4.September.2005 Link til dette innlegget Startet 4.September.2005 Hei, Jeg lurere på å montere inn ett hekk agg. på båten min. Det er for tiden ett jet aggregat med for lite gear som står der i dag. Så det jeg lurer på er hvor langt det er fra aksling og ned til kavitasjonsplate på ett 270 eller 280 drev. Håper noen kan hjelpe . Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
Jorg-1 Svart 5.September.2005 Link til dette innlegget Svart 5.September.2005 På et 280 drev er det 36 cm fra undersiden av kavitasjonsplata til senter av aksel/knute. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
power Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Gammle tråder blir som nye Jeg skal bytte ett drev på en Comtesse som i dag har omc drev , her skal jeg sette inn Vp 280 drev men når jeg ser på det gamle drevet som er fra ca 1977 så er kavitasjonsplaten 5 cm under kjølen ! Var de slik man monterte drev anno 1977 eller er dette montert feil ? Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Skal man alltid montere ett drev (undersiden av kavitasjonsplaten) på linje med båtens kjøl eller finnes det flere faktorer man må tenker på her ? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord24 Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Det ligger en installasjons manual i doc arkivet https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...st=#entry297371 Det er for DP-E og DP-G drev men jeg antar prinsippet er det samme. Dvs bruk en mal og monter ifølge vinkel på akterspeilet. Her ligger en mal for VP sine DP-E, DP-G og SP drev Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Du kan også ringe til Volvo Penta Norge og spørre om en monteringsmal i 1:1 mål De postet retthjem til meg uten en øre i kostnad. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Takk for svar men vi det si att det gammle OMC drevet er feilmontert ? Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Er det slik att alle drev skal monteres 15-25mm under båtens kjøl ? Sitér dette innlegget Link to post
stianler Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Hei, Slenger meg på her. Jeg skal montere et 290 drev, og har en 14,5x21 orginal vp stålpropell (852087-6). På sidene til michigan, som har laget en kopi står det Anti-cavitation plate 1'' above boat bottom Blades cambered must run in ventilated condition Noen som vet om dette bare gjelder for michigan kopien, eller om det også gjelder for volvo original propen. Er det noen som har erfaring med å montere et 290 drev såpass høyt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.