Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Det er min mening at det er eier/bruker som er den store variabelen når det kommer til levetid på en motor.

Her har du noen av elementene som jeg mener spiller inn når det kommer til levetid på en motor:

• Hvor mange kaldstarter har den hatt?
  • Ved hvor lav driftstemperatur er brukeren villig til å gi bånn gass?
  • Antall driftstimer over 90% av motorens maks turtall
  • Riktig motorolje, byttet til fornuftig intervall og riktig mengde
  • Motorromstemperatur og temperatur og filtrering på tilført innsugsluft
  • Vedlikehold av komponenter som sikrer sunn driftstemperatur (termostat, varmeveksler, oljekjøler, ladeluftkjøler og inntaksfilter)

Hvem kjører disse motorene lengst i Norge ?

På mine trakter er det skyssbåter og jeg holder derfor nær kontakt med disse fordi de er veldig kunnskapsrike... rett og slett

Skal du på prøvetur ville jeg bedt om at motoren ikke startes på et døgn før du kommer, så se og lytte ved oppstart (åpne motorromsluker) også se hvor lenge eier lar motoren gå før han gir bånn gass, det forteller mer enn 50 slippbesøk....

dieselfan

dieselfan

Det er min mening at det er eier/bruker som er den store variabelen når det kommer til levetid på en motor.

Her har du noen av elementene som jeg mener spiller inn når det kommer til levetid på en motor:

• Hvor mange kaldstarter har den hatt?
  • Ved hvor lav driftstemperatur er brukeren villig til å gi bånn gass?
  • Antall timer over 90% av motorens maks turtall
  • Riktig motorolje, byttet til fornuftig intervall og riktig mengde
  • Motorromstemperatur og temperatur og filtrering på tilført innsugsluft
  • Vedlikehold av komponenter som sikrer sunn driftstemperatur (termostat, varmeveksler, oljekjøler, ladeluftkjøler og inntaksfilter

Hvem kjører disse motorene lengst i Norge ?

På mine trakter er det skyssbåter og jeg holder derfor nær kontakt med disse fordi de er kunnskapsrike... rett og slett

• Create New...