Jump to content

Edit History

Kvalitetstid

Kvalitetstid

Chiefengineer skrev for 3 timer siden:

 

Her må du nok skille kraftig mellom VP's motortyper.

 

8-10 000 timer på en høyturtalls D4 eller D6 med ratingklasse R5 er i høyeste grad et betydelig timeantall, mens det for en "lavhastighets D16 med ratingklasse R1 knapt er en gjennomført innkjøringsperiode.

 

En D4/D6 kan ikke forventes å ha samme levetid (gangtimer) som de større motorene til VP, f.eks. D16 med langt lavere effektuttak pr. sylindervolum. Det er også derfor man lager spesialiserte motorer til fritidsbruk med annen ratingklasse. Velger man en slik til kommersielt bruk der man oppnår tusenvis av gangtimer pr. år har man valgt helt feil motor.

 

De større motorene er laget for å enkelt kunne overhales uten å bytte f.eks. shortblock om man river en sylinder. (løse foringer).

Takk for et godt innspill og mer nyansert enn mitt eget

Kvalitetstid

Kvalitetstid

Chiefengineer skrev for 3 timer siden:

 

Her må du nok skille kraftig mellom VP's motortyper.

 

8-10 000 timer på en høyturtalls D4 eller D6 med ratingklasse R5 er i høyeste grad et betydelig timeantall, mens det for en "lavhastighets D16 med ratingklasse R1 knapt er en gjennomført innkjøringsperiode.

 

En D4/D6 kan ikke forventes å ha samme levetid (gangtimer) som de større motorene til VP, f.eks. D16 med langt lavere effektuttak pr. sylindervolum. Det er også derfor man lager spesialiserte motorer til fritidsbruk med annen ratingklasse. Velger man en slik til kommersielt bruk der man oppnår tusenvis av gangtimer pr. år har man valgt helt feil motor.

 

De større motorene er laget for å enkelt kunne overhales uten å bytte f.eks. shortblock om man river en sylinder. (løse foringer).

 

Kvalitetstid

Kvalitetstid

Chiefengineer skrev for 3 timer siden:

 

Her må du nok skille kraftig mellom VP's motortyper.

 

8-10 000 timer på en høyturtalls D4 eller D6 med ratingklasse R5 er i høyeste grad et betydelig timeantall, mens det for en "lavhastighets D16 med ratingklasse R1 knapt er en gjennomført innkjøringsperiode.

 

En D4/D6 kan ikke forventes å ha samme levetid (gangtimer) som de større motorene til VP, f.eks. D16 med langt lavere effektuttak pr. sylindervolum. Det er også derfor man lager spesialiserte motorer til fritidsbruk med annen ratingklasse. Velger man en slik til kommersielt bruk der man oppnår tusenvis av gangtimer pr. år har man valgt helt feil motor.

 

De større motorene er laget for å enkelt kunne overhales uten å bytte f.eks. shortblock om man river en sylinder. (løse foringer).

Takk for et godt innspill og mer nyansert enn mitt eget



×
×
  • Create New...