Jump to content

Edit History

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

3 hours ago, Olevine said:

Har selv hatt føling med den grunna, men jeg skled over uten at det skjedde noe. Den er litt skummel den der hvis en går der uten å se på kartet slik jeg gjorde. Står en hvit stake mer rødt merke på, men dette kan være litt vanskelig å få øye på, spesielt med sola imot. Og så er det veldig god plass på den andre sida mot fastlandet hvor grunnene ligger.

Jeg tipper det er det skjæret flest båter går på i Kristiansand/ Søgne området.

Har en kollega, som har hytte på Pålsnes. For noen uker siden var det en som kjørte først en gang over. Og tok deretter tok en runde og kjørte over igjen på samme stede. Men siste gang var vedkommende utrolig nok ikke nedpå.

Det kommer stadig vekk videoer(snap) at det går folk på. Men de er jo tydelig merket i kartet, samt uten for leden. Søgne har mye grums enkelte steder, så å ha et lite øye til plotteren er fornuftig. 

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

3 hours ago, Olevine said:

Har selv hatt føling med den grunna, men jeg skled over uten at det skjedde noe. Den er litt skummel den der hvis en går der uten å se på kartet slik jeg gjorde. Står en hvit stake mer rødt merke på, men dette kan være litt vanskelig å få øye på, spesielt med sola imot. Og så er det veldig god plass på den andre sida mot fastlandet hvor grunnene ligger.

Jeg tipper det er det skjæret flest båter går på i Kristiansand/ Søgne området.

Har en kollega, som har hytte på Pålsnes. For noen uker siden var det en som kjørte først en gang over og deretter tok en runde og kjørte over igjen på samme stede. Men siste gang var vedkommende utrolig nok ikke nedpå.

Det kommer stadig vekk videoer(snap) at det går folk på. Men de er jo tydelig merket i kartet, samt uten for leden. Søgne har mye grums enkelte steder, så å ha et lite øye til plotteren er fornuftig. 

• Create New...