Jump to content

Mercruiser 2,8dtronic 165hk 2003 mod oppnår ikke full gass! Ca 2900-3000omdr

Pesaxeg

Recommended Posts

Jeg har en sea ray med 2 stk mercruiser 2,8 d tronic 165hk. Den ene motoren oppnår ikke full gass! Har forsøkt å kryssbytte over dyse med elektronikk, elektronisk gass, hjerne! Uten att det hjelper. Men da går begge motorer dårlig, helt til det byttes tilbake igjen. Da går den som var i orden som normalt igjen, men ingen forbedring på motor nummer 2! Har forsøkt å bytte en og en ting, men med samme utfall! Motor nummer 1 oppnår ca 3800-4000omdr, motor nummer 2 oppnår maks 3000omdr! Noen tips?

dieselfan skrev 28 minutter siden:

1. Turbo, mål ladetrykk på begge motorer opp til 3000 (der den ene begrenser) 

2. Diesel tilførsel - tette filter, matepumpe

Takk for tips, må nok sjekke dette! Det eneste jeg da syns er litt merkelig er hvorfor den andre motoren også begynner å gå dårlig ved overflytting av komponenter fra motor som går dårlig

dieselfan skrev 1 minutt siden:

Vil mene at ladetrykk måling er neste steg for deg.

Regner med at du også ønsker å sjekke det billigste først... Kjøp to ladetrykk målere på biltema eller to manometer 0-2.5bar.

Etter det ville jeg kryssbyttet ladetrykk sensor. Målt ladetrykk igjen... Da vet du mer... 

Lykke til! 

Takk for tips! Blir å sjekke dette først da:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...