Pesaxeg Startet 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2019 Jeg har en sea ray med 2 stk mercruiser 2,8 d tronic 165hk. Den ene motoren oppnår ikke full gass! Har forsøkt å kryssbytte over dyse med elektronikk, elektronisk gass, hjerne! Uten att det hjelper. Men da går begge motorer dårlig, helt til det byttes tilbake igjen. Da går den som var i orden som normalt igjen, men ingen forbedring på motor nummer 2! Har forsøkt å bytte en og en ting, men med samme utfall! Motor nummer 1 oppnår ca 3800-4000omdr, motor nummer 2 oppnår maks 3000omdr! Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 1. Turbo, mål ladetrykk på begge motorer opp til 3000 (der den ene begrenser) 2. Diesel tilførsel - tette filter, matepumpe Sitér dette innlegget Link to post
Pesaxeg Svart 10.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 dieselfan skrev 28 minutter siden: 1. Turbo, mål ladetrykk på begge motorer opp til 3000 (der den ene begrenser) 2. Diesel tilførsel - tette filter, matepumpe Takk for tips, må nok sjekke dette! Det eneste jeg da syns er litt merkelig er hvorfor den andre motoren også begynner å gå dårlig ved overflytting av komponenter fra motor som går dårlig Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Fordi du ikke byttet over sensor for ladetrykk? Eller går det ladetrykk slange inn i boksen på din motor? Sitér dette innlegget Link to post
Pesaxeg Svart 10.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 dieselfan skrev 3 minutter siden: Fordi du ikke byttet over sensor for ladetrykk? Eller går det ladetrykk slange inn i boksen på din motor? Sensor for ladetrykk er ikke forsøkt overflyttet nei! Går ikke ladetrykkslange i boksen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Vil mene at ladetrykk måling er neste steg for deg. Regner med at du også ønsker å sjekke det billigste først... Kjøp to ladetrykk målere på biltema eller to manometer 0-2.5bar. Etter det ville jeg kryssbyttet ladetrykk sensor. Målt ladetrykk igjen... Da vet du mer... Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Pesaxeg Svart 10.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 dieselfan skrev 1 minutt siden: Vil mene at ladetrykk måling er neste steg for deg. Regner med at du også ønsker å sjekke det billigste først... Kjøp to ladetrykk målere på biltema eller to manometer 0-2.5bar. Etter det ville jeg kryssbyttet ladetrykk sensor. Målt ladetrykk igjen... Da vet du mer... Lykke til! Takk for tips! Blir å sjekke dette først da:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.