svolp Startet 11.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2019 (redigert) Hei folkens. Jeg har tidligere opprettet en del tråder angående nyinnkjøpte båten vår. Jeg tenker at denne tråden er dedikert til alt jeg gjør for å holde litt orden på arbeid utført, både for egen del og andre som holder på. Det kommer til og bli mange spørsmål og da oppretter jeg nye tråder for å skille det av litt. Jeg har alltid kjørt båt, men har lite peiling på det tekniske selv om jeg er fingernemd og kan skru og fikse på det meste. Båten ser sånn ut og etter noen skarpe blikk her på forumet har jeg konkludert med at skroget er fra en Fun 3 13 fot fra slutten av 80-tallet. At den har tett baug gjør det heller vanskelig og fastlå akkurat helt hva type det er. Iflg gammel eier ble det bygget 10-15 stk av denne til en messe en gang på 80 tallet på østlandet, hva messe vites ikke. Motor er en ferskvannskjørt Evinrude 35 hk totakter fra 1997. Båt og motor med henger kostet 15.000kr og jeg har lyst til og gjøre den litt mer pen helt enkelt men da på budsjett. Jeg har lagt av maks 10.000kr da jeg vil ha igjen pengene når når den en gang selges og da skal følgende gjøres: - 2 like stoler fremme - Endre fargetema til blått(blå stripe rundt båten - trekke om den rød ryggpynten i akterenden i blått - nytt bunnstoff i fargen i blått - bygge låsbar lagringsplass under baug - lage havne eller vanlig kalesje - ordne opp under benken bak, orden på batteri, bensintank, lensepumpe etc - fikse knopmåler og turtallsmåler - fikse ekkoloddet - fikse girboks som er knekt(fungerer men er dårlig) - fikse småskader på skrog - bytte babord og akter lanterne som er knust Sånn ser prosjektet ut, må også nevne at dette er et prosjekt som blir gjort når alt annet er gjort. Med andre ord kommer dette i siste rekke etter hus, barn og jobb. Båten blir fraktet hjem i 2 etapper, var på ferie på Sørlandet og hentet båten i Halden, kjører ned til Sørlandet i morgen og får den hjem til Vestlandet da. Satser på at jeg er ferdig ila året Redigert 11.Juli.2019 av svolp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.