if... Startet 11.Juli.2019 Del på Facebook Startet 11.Juli.2019 Er på utkikk etter en 8 mm ankerkjetting (DIN 766) på ca 70 m, men kan ikke finne lengder på mer enn 50 m. Noen som har tanker om hvem som kan levere en slik lengde? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 11.Juli.2019 Del på Facebook Svart 11.Juli.2019 I skipssammenheng leveres kjetting vanligvis i lengder på 15 favner, kalt "1 lås". Disse kobles sammen med sjakler, og man snakker da om så og så mange "sjakler i sjøen". Slik kan det gjøres på skip, og slik kan det sikkert også gjøres på en fritidsbåt - en annen side av saken er at jeg har vondt for å forstille meg hva man skal med mer enn 50 meter kjetting på en fritdsbåt .... ? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
nordan family 27 Svart 11.Juli.2019 Del på Facebook Svart 11.Juli.2019 Aseke fører 100 meters lengder.Finner du hvem de leverer til kan du få bestilt dette. Mulig du får lov å handle rett fra dem (jeg har gjort det for noen år siden). Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 11.Juli.2019 Del på Facebook Svart 11.Juli.2019 Kjettingfabrikken i Mandal leverer så mange kilometer du bestiller. Sitér dette innlegget Mons Link to post
if... Svart 11.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2019 Takk for svar, skal sjekke litt imorgen. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 11.Juli.2019 Del på Facebook Svart 11.Juli.2019 Jeg bestilte hos https://jimmygreen.com/1001-Mooring De spesiallager det oppsettet du vil ha, med antall meter kjetting og eventuelt innspleiset tau videre. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Euklid Svart 11.Juli.2019 Del på Facebook Svart 11.Juli.2019 5 hours ago, Poseidon said: en annen side av saken er at jeg har vondt for å forstille meg hva man skal med mer enn 50 meter kjetting på en fritdsbåt .... ? Jeg har hatt 50 meter ombord som hovedkjetting på vår båt, fordi noe større ville blitt ugreit tungt på vår lille båt. Men selv om dette har endt opp med å være et greit kompromiss har jeg ved noen anledninger savnet mer kjetting, det skal jo ikke være voldsomt dypt før 50 meter blir knapt. Om jeg i en eller annen fremtid kjøper en større båt der det er kurant å dra på mer kjetting vil jeg gjerne ha 80-90 meter. Men da spørs det om jeg ikke også bør oppgradere til en motorisert vinsj. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Juli.2019 Del på Facebook Svart 11.Juli.2019 Eller få et abonnement på SATS. Hulda har 98 meter, bruker sjelden mer enn 50. Fikk kjøpt 50 meter 10 mm ubrukt kjetting for 500 kr. Hovedgrunnen til at vi nå har 98 m. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 12.Juli.2019 Del på Facebook Svart 12.Juli.2019 9 hours ago, Euklid said: .. er kurant å dra på mer kjetting vil jeg gjerne ha 80-90 meter. Men da spørs det om jeg ikke også bør oppgradere til en motorisert vinsj. Sier du at dere seila rundt hele jordkloden uten elektrisk vinsj? Da har du vel dratt noen kilometer kjetting... :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Euklid Svart 12.Juli.2019 Del på Facebook Svart 12.Juli.2019 Ikke bare det. Vinsjen låste seg mens vi var i New Zealand, og har siden det aldri helt blitt seg selv igjen. Andre halvdel av turen trakk jeg kjettingen selv, med et par litt solide gummihansker. Sitér dette innlegget Link to post
StorStas Svart 12.Juli.2019 Del på Facebook Svart 12.Juli.2019 Seatronic selger 100-meters lengder av 8mm galvanisert kjetting (DIN 766) : https://seatronic.no/8mm-galvanisert-kjetting-100m-din-766 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.