bellen Startet 12.Juli.2019 Del på Facebook Startet 12.Juli.2019 Jeg vurderer å kjøpe en Bayliner 2556 fra 1991 siden jeg synes denne er veldig gunstig priset og har det ekstrautstyret jeg trenger. Båten har en ganske ny dieselmotor på 250hk og et relativt nytt Bravo 2-drev. Båten virker også til å være godt vedlikeholdt. Hva er det jeg burde se etter og være obs på? Har desse noen svakheter og eventuelt, hva er fordelen med denne båten i forhold til lignende båter? I følge selger, så går den 30 knop på maks og marsjer fint på 26-27 knop. Virker dette reelt? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 12.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2019 Ingen som har erfaring med Bayliner 2556? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.Juli.2019 Del på Facebook Svart 12.Juli.2019 Jeg har hatt en slik ... regner med det er den med flybridge du mener.. Helt grei båt? går som de fleste amerikanere fint i sjøen..god V bunn...jeg hadde Steyer 236...tror den var 212 HK gikk ca 30 på fullt... Hvilken motor er det..? Er det en av disse V8 så styr unna... Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 12.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2019 Takk for svar. Ja, det er med flybridge. Hvordan føles plassen ut ombord, er det grei plass for to voksne til en ukers ferie? Er det grei plass for to voksne i stikkabinen, eller passer den best for barn? På grunn av at båten er langt borte, så får jeg ikke inspisere båten selv, så jeg må eventuelt kjøpe den usett. Motoren er en Seasall V6 på 250hk. Om du klarte 30 med 212, så burde vel denne klare ett par knop ekstra? Eller kansje du hadde duoprop? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 13.Juli.2019 Del på Facebook Svart 13.Juli.2019 Båten er bare 26 fot, men er vel kanskje en av de best utnyttet i sin størrelse.. Flybridgen er faktisk større en en del norske båter har helt opp til 30 fot.. Stikk cabinen passer best for barn...god bredde, men veldig lavt under taket...ligger under salongen...cabinen fremme er hovedcabin... Den motoren har jeg aldri hørt om...sjekk den godt opp... Jeg hadde bravo 2...ikke duopropp... Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 13.Juli.2019 Del på Facebook Svart 13.Juli.2019 Seasall er vel bygget på Hyundai og må være betydelig nyere enn båten? Denne motoren tror jeg ikke du skal være redd for bare det er grei deletilgang. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 13.Juli.2019 Del på Facebook Svart 13.Juli.2019 Litt trangt på badet. Eg hadde en 88 mod fra Florida med litt lekkasjer pga inntørket fuger, men en kompis som hadde 91 mod null lekkasjer. Litt klamt i køya i baugen, men eg boret en del hull i sengebunnen og monterte en ventil i frontplata. God plass på akterdekket. Eg satte inn en GM 6.5 motor uten turbo fikk maks 27 kn. Dyp V bunn god i sjøen Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Ida Marie III Svart 13.Juli.2019 Del på Facebook Svart 13.Juli.2019 Phoebe skrev for 3 timer siden: Seasall er vel bygget på Hyundai og må være betydelig nyere enn båten? Denne motoren tror jeg ikke du skal være redd for bare det er grei deletilgang. Enig, motor fra Østen er gode greier... Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 13.Juli.2019 Del på Facebook Svart 13.Juli.2019 Sjekket annonsen, virker for å være ok båt. Skeptisk til å handle usett. Motor 2016 mod ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
bellen Svart 13.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2019 Takk for svar. Ja, det er dette med å handle usett. Det er langt avgårde og dyrt å reise, og begrenset med tid. Det er jo en gammel båt og eldre utstyr kan jo ryke. En del småting er det jo såklart, men så lenge motor og drev fungerer fint, så er det ikke så mye annet som er avskrekkende dyrt. Selger virker grei, og i følge han, så er skroget i veldig bra stand tatt i betraktning til alder. Vi har en uke der jeg har tid å hente båten når jeg kommer hjem fra sjø i august. Og jeg har allerede laget en rute fra Finnsnes til Ålesund med noen avstikkere vi (jeg) har lyst innom på vei sørover. Så vi vil ta dette som en liten ferietur. Ruten er på ca 580 nautiske mil. Jeg ser for meg at dette kan bli en fin hentetråd her på Baatplassen Hva er deres erfaring av drivstofforbruk ved rundt 25 knop, og hvilken fart må enn opp i før båten har planet skikkelig ut? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 13.Juli.2019 Del på Facebook Svart 13.Juli.2019 Den har god V bunn, og trenger derfor litt fart for å strekke seg ut...men drøyt 22...23 holder...forholdvis rimelig i drift... God bredde...3 meter om jeg ikke husker feil..fiskebrønn på akter dekket... kanskje det er en her på forumet som bor i nærheten...som kan kikke på den..? Jeg kjøpte alle mine båter fra USA usett, men der hadde jeg takstmann som gikk over...pinlig nøye... Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 13.Juli.2019 Del på Facebook Svart 13.Juli.2019 Google litt og fant en brosjyre fra Telemark Trade as som sa 27 l/t Litt vanskelig å se i sterkt sollys med mobiltelefon ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Faxen Svart 13.Juli.2019 Del på Facebook Svart 13.Juli.2019 Min Bayliner 2355, med 230 hk V8 brukte 96liter i timen. Byttet til Storebro 31 fot med 2 VP TAMD 60a. Den brukte langt mindre. Baylineren hadde fuel flow instrument. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
bellen Svart 13.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2019 Faxen skrev 30 minutter siden: Min Bayliner 2355, med 230 hk V8 brukte 96liter i timen. Byttet til Storebro 31 fot med 2 VP TAMD 60a. Den brukte langt mindre. Baylineren hadde fuel flow instrument. Den hadde vel kansje bensinmotor? Sitér dette innlegget Link to post
Carlin Svart 9.Desember.2019 Del på Facebook Svart 9.Desember.2019 Hvordan endte dette belen? Kjøpte du denne båten eller en annen 2556? Fornøyd? Dele +/-efaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.