Jump to content

Ny impeller montert, men trekker ikke til seg vann. Hva kan ha gått galt?

Torsen67

Recommended Posts

Impellerbyttet med mareritt. Yanmar 4jh-dte.

Nå er impellere byttet, sjøvannsfilter montert og motoren drar ikke til seg vann? Det vil si den gjorde det i noen sekunder. Sjøvannsinntaket står åpent, lokket til filter er tett og det lekker ikke vann noen steder. Vannet står bare i slangen fra filteret og ned til impeller. Hva kan være galt? Har byttet impellere før og har aldri opplevd dette tidligere.

Mix skrev 5 minutter siden:

Kanskje den er røket i vulkinga og bare spinner ?

Det var noen Yanmar/JohnsonPump impellere for noen år siden med dårlig vulking, men jeg trodde de var fjernet fra markedet for lenge siden. Er det en gammel impeller du har hatt liggende noen år ?

Nei, helt ny i fra Yanmardeler.no, og jeg tror f... det står Johnson på den. Ikke passet o-ring og skruer som fulgte med heller. Den gamle het Jabsco. Den ser helt fin ut. Hvis vulkingen har gått, så bytter jeg til den gamle.

Torsen67 skrev 7 minutter siden:

Nei, helt ny i fra Yanmardeler.no, og jeg tror f... det står Johnson på den.

Sett inn den gamle hvis den ser ok ut. Yanmar sine sjøvannspumper er gulle gode konstruksjoner så impeller kan vare veldig lenge hvis det ikke er andre skader. Yanmar lager hverken sjøvannspumper eller impellere selv, men produseres etter deres spec. av f.eks Johnson Pump.

Hvis vulkinga er kaputt reklamer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...