Jump to content

Krakelering Uttern D77 2015

Rekrutten

Recommended Posts

Hei. Jeg kjøpte en brukt Uttern D77 på høsten i fjor. Båten måtte inn til forhandler fordi jeg oppdaget krakeleringer på begge sider av motorfestet. Disse ble utbedret, men nå er den ene der igjen. I tillegg har det dukket opp en ny der badeplattformen på styrbord side går ut. Bekymringsfullt at dette dukker opp i det området av båten som blir utsatt for størst påkjenning. Noen andre med Uttern D77 som har opplevd dette? Noen som vet om Uttern har gjort endringer i konstruksjonen til D77 siden den kom i 2015? Tenker da spesielt på akterenden. Takk for innspill! 

Redigert av Rekrutten (see edit history)
  • 8 måneder senere...

Hei . Fikk du aldri noe svar her ?   Hvordan har saken utviklet seg?  Jeg sitter og vurder en 2019 D77, men er skeptisk da jeg har hatt en reklamsjonssak gående noen år på en Uttern D68 som forhandler nå kjøpte tilbake som forlik for å unngå rettsak mellom oss.                              Så leser jeg om din historie.  Min Uttern som mulgens er laget på samme fabrikk i Belgia hadde krakkeleringer i gelcoat og i bunnen hvor det av spesialist hos Bærum Plast ble påvist fabrikasjonsfeil i form av dårlig vedheft slik at kontruksjonen løsnet.  Det medførte at det smalt i skroget da vi traff bølger på en viss måte og i tillegg var skyvedøren til kabinen treg da den fikk presset nedenifra.   Legger du ut bilder, så skal jeg finne noen også 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...