Jump to content

Bensinlukt i Askeladden 635 Walaround

AndersH

Recommended Posts

Kjøpte en 2005 Askeladden 635 WA med Verado 200 for ca 1 mnd siden. Når vi fyller tanken helt full, eller om vi er ute i litt bølger, lukter det forferdelig bensin. Jeg tipper det kan være lekk rundt noe mannhull, pakninger eller slikt der alt er koblet til men hvor finner jeg det? Alt er skjult og tildekket, så det er jaggu ikke lett å vite hvor jeg skal åpne opp. 

Er et deksel helt forrest i det store rommet på midten bak, men der er alle deksel limt og skrudd. Har løsnet skruene men det sitter som juling. Så før jeg begynner å skjære meg gjennom terningen vil jeg gjerne være sikker på at jeg evt graver på rett sted? 

20190713_152623.jpg.5d1025b85caeb542de389f9030d532b6.jpg

Anyone? Evt noen som har tekniske tegninger på denne båten? Takker så mye for hjelp! ??

Redigert av AndersH (see edit history)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

AndersH skrev 1 time siden:

Kjøpte en 2005 Askeladden 635 WA med Verado 200 for ca 1 mnd siden. Når vi fyller tanken helt full, eller om vi er ute i litt bølger, lukter det forferdelig bensin. Jeg tipper det kan være lekk rundt noe mannhull, pakninger eller slikt der alt er koblet til men hvor finner jeg det? Alt er skjult og tildekket, så det er jaggu ikke lett å vite hvor jeg skal åpne opp. 

Er et deksel helt forrest i det store rommet på midten bak, men der er alle deksel limt og skrudd. Har løsnet skruene men det sitter som juling. Så før jeg begynner å skjære meg gjennom terningen vil jeg gjerne være sikker på at jeg evt graver på rett sted? 

20190713_152623.jpg.5d1025b85caeb542de389f9030d532b6.jpg

Anyone? Evt noen som har tekniske tegninger på denne båten? Takker så mye for hjelp! ??

Virker som Askeladden plasserer sine drivstofftanker i båtene sine helt håpløst, slik at vedlikehold, evnt. demontering av tanken er helt umulig. Hadde en C 62 cruiser hvor mannelokket på tanken var helt gjemt under dørken, og helt umulig å komme til. Skulle tanken tas ut, måtte halve dørken skjæres opp .

Jeg har en askeladden 605, hvor jeg kommer til bakenden på bensintanken under lignende deksel som du viser til på bildet.

Der finner jeg nivåmåler, mannlokk og stigerør ut av tank.

I andre enden måtte jeg inn under dørken fra kabin, bore hull med hullsag i finerskott, for å komme til påfyllingslange og lufteslange.

Jeg vet ikke hvordan dette er arrangert på din båt.

Askeladden pleier være ganske sevicevennlige pr tlf og mail, så prøv gjerne å ta kontakt med de

Mort1 skrev for 21 timer siden:

Jeg har en askeladden 605, hvor jeg kommer til bakenden på bensintanken under lignende deksel som du viser til på bildet.

Der finner jeg nivåmåler, mannlokk og stigerør ut av tank.

I andre enden måtte jeg inn under dørken fra kabin, bore hull med hullsag i finerskott, for å komme til påfyllingslange og lufteslange.

Jeg vet ikke hvordan dette er arrangert på din båt.

Askeladden pleier være ganske sevicevennlige pr tlf og mail, så prøv gjerne å ta kontakt med de

Ok, takker for svar! Men hvordan i all verden fikk du opp dette dekselet? Jeg har skrudd av alle skruer og skåret alt jeg tør i fugemasse/lim rundt skjøtene, men det rikker seg ikke. Ikke en millimeter. Som om det overhodet ikke er ment å ta av, og er limt helt inn på flatene. 

Any ideas? 

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...