Jump to content

Feilkoder (pipelyder) på Suzuki 2-takt DT55 -87 modell

Essential

Recommended Posts

Hei! Har en Suzuki DT55 -87 modell som jeg nylig har installert på nytt etter ett lengre opphold. I den forbindelse får jeg "feilkode" i form av 3 til 3.5 pip når jeg starter motoren og ca hvert 5-7 sekund deretter. Er det noen som er kjent med hva denne feilkoden betyr? Jeg har sjekket følgende:

- Sjekket og renset oljeflytmåleren, fungerer som den skal.

- Sjekket oljetankmåleren, fungerer som den skal

- Sjekket impeller/pumpehus, fungerer som den skal.

1 Sjekk vanntrykk sensoren som sitter på motoren, den kan «sette seg fast» og gi varsling slik du antyder, mener at du bare kan koble sammen de to ledningene som går inn til bryteren for å bypasse denne, så skal varslingen forsvinne hvis dette er feilkilden.

2: prøv så å koble bort temp sensoren som sitter på toppen (bare kobl fra ledningen) hvis ikke punkt 1 fungerer.

bare vær sikker på at sjekkestrålen er sterk og fin, og at motoren ellers kjøler OK.

Hei og takk for tipsene dine. Jeg forsøkte begge delene og det hjalp desverre ikke. Jeg tenkte at jeg skulle prøve motoren på vannet for å se om å kjøre den over litt lengre tid ville hjelpe, noe det gjor. Aner ikke hva feilkoden var, men den får både olje og kjøling samt at den ikke overoppheter på noen måte, så antar at den fungerer som den skal nå :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...