Jump to content

Norgesrekord Lindesnes-nordkapp med båt ?

Guest

Recommended Posts

Ida Marie III skrev 4 minutter siden:

Var det påhenger på de båtene i 1966..? 

De må jo ha brukt et hav av bensin den gangen...og ha fylt både titt og ofte...god kjennskap til fyllestasjoner må de også ha hatt...

Jeg hadde selv en 28 hk Evinrude fra 64....den brukte bensin som en 100 hester i dag...og ytelse som en 20 hester...

Den ble levert med innenbords også. Har sett de med litt forskjellige oppsett, både omc og volvo.. Hva som var originalt vet jeg ikke, men i brosjyrene sto 120hk oppført som max, og jeg tipper det var for innenbords.

Ida Marie III skrev 1 time siden:

Var det påhenger på de båtene i 1966..? 

De må jo ha brukt et hav av bensin den gangen...og ha fylt både titt og ofte...god kjennskap til fyllestasjoner må de også ha hatt...

Jeg hadde selv en 28 hk Evinrude fra 64....den brukte bensin som en 100 hester i dag...og ytelse som en 20 hester...

På rekordbåten:

«Når den første 4-takts påhengsmotoren skal testes for alvor av 2 finnmarkinger, settes den selvfølgelig på hekken til en Herwa 18. Så gir de full pinne og tilbakelegger strekningen fra Oslo til Nordkapp på 55 timer»

Sitat fra dagens loop på TV Agder.

Program: «Sørlandet på Beatles’ tid»(2005)

Redigert av 28Ghibli (see edit history)
  • 3 år senere...

Du skal være spesielt glad i sjøen om du velger å legge ut på en tur som det Atle M. Staff (55) og Thomas Nielsen (61) nå har gjennomført. 1.500 nautiske mil fra Hankø til Kirkenes er tilbakelagt i løpet av seks døgn

Farkosten de har benyttet seg av er en Rigid Intelligent RIB, en rib-båt fra importøren BRIG, som Staff til daglig er forhandler av gjennom rollen som daglig leder ved Hankø Marina og forteller at den 16 fot lange rib-en har en toppfart på 49 knop.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...