Joerg Becker
Nederst (den her i bildet med 2 kabel) er "L" = Ladelampe.
Kontakten får batteri-spenning fra tenningslås, men gjennom ladekontrolllampe (omtrent 4 W).
Øvre kontaktet er "R"
Som synlig på koblingsskjema skal den få batteri-spenning fra samme kilde som "L"
men uten noe motstand (ladekontrolllampe) imellom.
Batteri-pluss til "Batt"
Batteri-minus til "E" (Earth)
Gul (eller "grønn") kabel på side av dynamoet er P (eller W) leverer vekselspenning når dynamoen arbeider
og er uttak til f.eks. turtallmåler.
Den brukes ikke av alle Yanmar og er heller ikke nødvendig for å starte dynamoen.
Er alt tilkoblet og det finnes både spenning og tilstrekkelig turtall
da skal dynamoen arbeide.
Ellers er den skadet, et sted.
----------------------------------------------
Anbefaling:
Sjekk om det finnes kortslutning til gods eller forbruk på ledningene som går til "L".
Hvis det er så da forsvinner spenningen som er viktig til magnetisering direkte denne veien.
I så fall kan dynamoen ikke starte.
Lykke til!
Jørg