Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

@Cruuser, dette gir deg vel et pekepinn? TS har TAMD41A, så dette er en båt med samme motor som du har.

Scandnordic27 skrev On 25.4.2020 at 11.27:

Hei alle!

Jeg har hatt min propell på Winrace i vinter!

Propellen var 19x18, noe som var for stort. 

De fikk bøyd den ned til 18x16,2 og rettet den noe som ga veldig forbedring! Jeg får nå motor opp i underkant av 3.900 omdreininger når den ble satt på vannet, og farten er i overkant av 20kn.

Når jeg har rundt 3.400omdr holder jeg 15kn ish med ferielastet båt, hvertfall iflg gps.

Båten går nå endel bedre, men også mye lettere, merker også dieselforbruket i år har gått ned en hel haug iforhold til ifjor.

Samt at det har blitt mye mindre vibrasjoner! :-D

Så jeg anbefaler at du tar kontakt Med Winrace eller en av de andre som spesialiserer seg på propeller.

Grand Banks jr

Grand Banks jr

@Cruuser, dette gir deg vel et pekepinn? TS har TAMD41A, så dette er en båt med samme motor som du har.

Scandnordic27 skrev On 25.4.2020 at 11.27:

Hei alle!

Jeg har hatt min propell på Winrace i vinter!

Propellen var 19x18, noe som var for stort. 

De fikk bøyd den ned til 18x16,2 og rettet den noe som ga veldig forbedring! Jeg får nå motor opp i underkant av 3.900 omdreininger når den ble satt på vannet, og farten er i overkant av 20kn.

Når jeg har rundt 3.400omdr holder jeg 15kn ish med ferielastet båt, hvertfall iflg gps.

Båten går nå endel bedre, men også mye lettere, merker også dieselforbruket i år har gått ned en hel haug iforhold til ifjor.

Samt at det har blitt mye mindre vibrasjoner! :-D

• Create New...