alex alcocer Startet 13.Juli.2019 Del på Facebook Startet 13.Juli.2019 Hei, Har en lekkasje på sjøvannspumpe som gjør at motor ble sprøytet med sjøvann. Det er en Sierra 18-3586 som er koblet til reim. Motor er en marinisert chevrolet v8 350. Det virker at denne sierra pumpe eller simringer kit er ikke lett å få takk i Norge. Vurde jeg bytte pumpe med en model som er lettere å finne deler i fremtid (feks impeller)? Har noen av dere noen tips? Tusen takk! Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 13.Juli.2019 Del på Facebook Svart 13.Juli.2019 Det er mange steder i Norge du kan kjøpe simringer på mål. Jeg bruker Mits nær Tønsberg. Demonter pumpa, om den lekker betydelig kan du ikke bruke den likevel, så det er bare å prøve... Er akselen ok så er det en smal sak å reparere den. Post bilder om du er i tvil om delene kan brukes, og du vil få hjelp til vurderingen. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 14.Juli.2019 Del på Facebook Svart 14.Juli.2019 (redigert) Jeg ville ikke byttet ut pumpen for den er kurant nok hvis man vet hvor man skal lete etter deler. JOHNSON F5B-9 SEA WATER PUMP IMPELLER REBUILD REPAIR KIT 10-24228-1 09-45808 NEW TITAN PERFORMANCE WATER PUMP REBUILD KIT Complete rebuild kit for Johnson F5B-9 sea water pump Replaces Johnson Kit# 09-45808 / Sierra# 18-3081 OEM quality aftermarket replacement Exact item pictured Includes: Impeller 09-1027B 1.25" Wide Bearings (2) Brass Washer Gasket O-Ring Seal Stainless Steel Screws (4) Fits Pump Number: Johnson 10-24228-1 Volvo 841640-6 / 856952 / 857451 Sierra 18-3586 Indmar 685011 Marine Power M/P0505-000Z Pleasurecraft RA057023 Redigert 14.Juli.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 14.Juli.2019 Del på Facebook Svart 14.Juli.2019 (redigert) Telmo Control er importør av Sierra så mulig de har. Du får tak i deler original på Volvo Penta forhandlere se pumpe nummer over. Leif O Strøm er importør av Johonson pump Her er link til riktig pumpe og der finner du link til deleliste http://stroem.no/butikk/f5b-9-h-s-pumpe10-24232-1/ Mekonomen der jeg bor skaffer meg deler i fra Telmo Control og Leif O Strøm. Men ring først importør for å få riktig delenummer og hjelp av kompetansen de innehar av kraft av importør status. Og som dieselfan skriver så har Mitz på Sem utenfor Tønsberg ett meget bra utvalg av simringer og o-ringer på mål hvis det holder å bytte disse Redigert 14.Juli.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alex alcocer Svart 14.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2019 (redigert) Tusen takk! Jeg har nå demontert pumpe, men lurer om hvordan får jeg simringene utt?? Redigert 14.Juli.2019 av alex alcocer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.Juli.2019 Del på Facebook Svart 14.Juli.2019 alex - er du ikke enig med meg i at han pipe er helt rå Er ikke sikker på om jeg har delt den impellerpumpa du har men tror jeg hadde en lik på en VP AQ240 basert på Winsor blokk. Utifra bildene ville jeg varmet huset med varmluftpistol i 1 min, presset ut akslingen og følger lagere trolig med. Deretter kan du presse ut simring med en pipe eller skyve den ut bakfra med en skruetrekker men ikke lag riper i huset. Det kan godt hende du får lager hos Biltema til ca 44 kr stk... sjekk Ø/ø Sitér dette innlegget Link to post
alex alcocer Svart 16.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2019 Tusen takk pipe og dieselfan for hjelpen! Kjopte deler i Leif O Strøm, de var utrolig hjelpsom, og de settet meg i kontakt med Blommenholmen motorverksted som hjulpet med å montere pumpe igen. Nå er pumpe montert, og testet, og alt virker ok :) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 16.Juli.2019 Del på Facebook Svart 16.Juli.2019 Bare hyggelig å kunne hjelpe og supert med en tilbakemelding om hvordan det gikk med prosjekt sjøvannspumpe. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 16.Juli.2019 Del på Facebook Svart 16.Juli.2019 Bare hyggelig Alex, gir en god følelse at du en fornøyd og at den flotte impeller pumpa ikke gikk i soppla ? Supre bilder og god kommunikasjon redda denne pumpa. ? Nå kan du lære alle i din båthavn å overhale impeller pumpe... ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.