Jump to content

Pipe / skrapelyd Suzuki 150 2013 mod

Ruha

Recommended Posts

Hei:) har fått en høy pipe og skrapelyd i min Suzuki 150 2013 modell. Pipelyd øker i styrke etterhvert som driftstemperatur stiger. Lyd er tilstede både ved tomgang og under kjøring. Deretter kommer, etter min hørsel, en skrapelyd. Kun kjørt i underkant av 200 timer. Servet og påpasset. Har noen her inne noen erfaringer/synspunkter?

Har video, men hvordan får man lastet den opp??

Setter stor pris på tilbakemeldinger:)

Utfra det som er beskrevet på am. forumlink lenger oppe høres det ut som du har samme syndrom. Ned med girhus, puss rein aksling for salt og smør den opp. EVt skift den foringen som er nevnt i am. forumtråd. Det sies at dette ikke er en farlig lyd, men faktisk så kan oppbygging av salt på aksling før til at motor står kubb fast til slutt. Har gjort det til fast rutine å sause inn aksel med fett når eg har girhuset av.... 

er det registerreim eller kjede.. på enkelte bilmotorer kan reima ta bortti dekselet om det er litt skevhet, uansett ville jeg tatt motoren til en autorisert mekaniker!

syntes det var en litt merkelig mekanisk lyd! hadde ikke kjørt noe med dette var jeg deg!

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Hei dere. 

Da kom det en ny situasjon her. Oljefilteret sprakk og tømte ca 7-8 liter olje på sjøen under kjøring. 

Motor gikk i nødmodus og stoppet. Nytt filter og olje fikset av service firma. Motor går fint, men pipe lyd kommer tilbake ved varm motor. Kan sprekken i oljefilter komme av feil trykk i motor ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...