Jump to content

Edit History

arosnes

arosnes


Typo

Dette er ikke egentlig et spørsmål. Trenger bare trøst...

 

Vi lå utenfor Kråkerøy (Fredrikstad) og så på Tall-Ships race båtene gå ut. 

Men det var mye båter så vi fant det for godt å dra ankeret og flytte oss 50 meter unna en båt som vi kom for nær.

Jeg plagdes med å få løs ankeret, og det gikk tregt, og jeg stressa litt fordi når det slapp så begynte vi å drive

mot båten som vi ønsket å unngå.

 

Så når ankeret sa klang mot festet sitt, så kobla jeg til motoren uten å sjekke noe mer. 

Da kom det noen mindre pene lyder, og jeg skjønte at jeg måtte ha fått ankeret i propellen.

 

Det viste seg at pga kombinasjon av strøm og vind så hadde ankertauet lagt seg over propellakslinen, foran duopropen, og når jeg dro opp så kom

til slutt stangen på ankeret over propellakslingen og selve stekepanna dratt mot propell/undervannshus. Lyden dette laget var eksakt som vanlig når ankreret kommer opp i stativet sitt.

Et propellblad var kappet i tuppen, et var bøyd og det siste hadde et lite hakk. Den lille bakre propellen var hel.

 

Først limpa vi bort til Kjøkøysund marina og inspiserte, og brakk av litt propellblad for å få litt bedre balanse, og så gikk vi 3,5 timer tilbake til Moss i 6 knop og 1500 omdreininger.

 

Føkk...

 

arosnes

arosnes


Typo

Dette er ikke egentlig et spørsmål. Trenger bare trøst...

 

Vi lå utenfor Kråkerøy (Fredrikstad) og så på Tall-Ships race båtene gå ut. 

Men det var mye båter så vi fant det for godt å dra ankeret og flytte oss 50 meter unna en båt som vi kom for nær.

Jeg plagdes med å få løs ankeret, og det gikk tregt, og jeg stressa litt fordi når det slapp så begynte vi å drive

mot båten som vi ønsket å unngå.

 

Så når ankeret sa klang mot festet sitt, så kobla jeg til motoren uten å sjekke noe mer. 

Da kom det noen mindre pene lyder, og jeg skjønte at jeg måtte ha fått ankeret i propellen.

 

Det viste seg at pga kombinasjon av strøm og vind så hadde ankertauet lagt seg over propellakslinen, foran duopropen, og når jeg dro opp så kom

til slutt stangen på ankeret over propellen og stekepanna dratt mot propell/undervannshus. Lyden dette laget var eksakt som vanlig når ankreret kommer opp i stativet sitt.

Et propellblad var kappet i tuppen, et var bøyd og det siste hadde et lite hakk. Den lille bakre propellen var hel.

 

Først limpa vi bort til Kjøkøysund marina og inspiserte, og brakk av litt propellblad for å få litt bedre balanse, og så gikk vi 3,5 timer tilbake til Moss i 6 knop og 1500 omdreininger.

 

Føkk...

 

arosnes

arosnes

Dette er ikke egentlig et spørsmål. Trenger bare trøst...

 

Vi lå utenfor Kråkerøy (Fredrikstad) og så på Tall-Ships race båtene gå ut. 

Men det var mye båter så vi fant det for godt å dra ankeret og flytte oss 50 meter unna en båt som vi kom for nær.

Jeg plagdes med å få løs ankeret, og det gikk tregt, og jeg stressa litt fordi når det slapp så begynte vi å drive

mot båten som vi ønsket å unngå.

 

Så når ankeret sa klang mot festet sitt, så kobla jeg til motoren uten å sjekke noe mer. 

Da kom det noen midre pene lyder, og jeg skjønte at jeg måtte ha fått ankeret i propellen.

 

Det viste seg at pga kombinasjon av strøm og vind så hadde ankertauet lagt seg over propellakslinen, foran duopropen, og når jeg dro opp så kom

til slutt stangen på ankeret over propellen og stekepanna dratt mot propell/undervannshus. Lyden dette laget var eksakt som vanlig når ankreret kommer opp i stativet sitt.

Et propellblad var kappet i tuppen, et var bøyd og det siste hadde et lite hakk. Den lille bakre propellen var hel.

 

Først limpa vi bort til Kjøkøysund marina og inspiserte, og brakk av litt propellblad for å få litt bedre balanse, og så gikk vi 3,5 timer tilbake til Moss i 6 knop og 1500 omdreininger.

 

Føkk...

 



×
×
  • Create New...