Jump to content

Edit History

Hakkannen

Hakkannen

Til trådstarter; har 18mm flettet tau av samme typen som du har som fastfortøyning (de skal som nye ha en bruddstyrke på 5,1 tonn i følge Biltema). Båten min veier nærmere 11 tonn med alt ombord og ligger delvis værutsatt til med tanke på bølger, bedre nå etter det kom molo. Hos meg varer tauene flere år, i alle fall fem, pleier å skifte dem når de blir oppflisede i forbindelse med rykkdemperne (Forsheda). Selv oppflisede tau har jeg ikke opplevd at har røket enda, men jeg skifter dem likevel når de virker modne, for sikkerhets skyld. Opplever at disse tauene har grei kvalitet. Hadde noen svartspettede hvite tau fra Robline tidligere, disse varer nok 3-4 år lengre hos meg, men til en helt annen pris. Hiver meg med dem over, ting kan tyde på at noe har gnisset på tauet ditt, for det der er ikke normalt.

Hakkannen

Hakkannen

Til trådstarter; har 18mm flettet tau av samme typen som du har som fastfortøyning (de skal som nye ha en bruddstyrke på 5,1 tonn i følge Biltema). Båten min veier nærmere 11 tonn med alt ombord og ligger delvis værutsatt til med tanke på bølger, bedre nå etter det kom molo. Hos meg varer tauene flere år, i alle fall fem, pleier å skifte dem når de blir oppflisede i forbindelse med rykkdemperne (Forsheda). Selv oppflisede tau har jeg ikke opplevd at har røket enda, men jeg skifter dem likevel når de virker modne, for sikkerhets skyld. Opplever at disse tauene har grei kvalitet. Hadde noen svartspettede hvite tau fra Robline tidligere, disse varer nok 3-4 år lengre hos meg, men til en helt annen pris. Hiver meg på de over, ting kan tyde på at noe har gnisset på tauet ditt, for det der er ikke normalt.

Hakkannen

Hakkannen

Til trådstarter; har 18mm flettet tau av samme typen som du har som fastfortøyning (den skal som ny ha en bruddstyrke på 5,1 tonn). Båten min veier nærmere 11 tonn med alt ombord og ligger delvis værutsatt til med tanke på bølger. Hos meg varer tauene flere år, i alle fall fem, pleier å skifte dem når de blir oppflisede i forbindelse med rykkdemperne (Forsheda). Selv oppflisede tau har jeg ikke opplevd at har røket enda, men jeg skifter dem likevel når de virker modne, for sikkerhets skyld. Opplever at disse tauene har grei kvalitet. Hadde noen svartspettede hvite tau fra Robline tidligere, disse varer nok 3-4 år lengre hos meg, men til en helt annen pris. 

• Create New...