Jump to content

OT. (litt) Trudelutt flytter ikke til Stavanger nå

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Selv om jeg blir fri og frank pensjonist 1. desember i år (med litt mindre utbetalt i pensjon enn lønn), kommer jeg ikke til å flytte hjem til Stavanger som tidligere proklamert med det første. Dette har med økonomi å gjøre. Jeg har en 9 år yngre kone, og dette har med henne å gjøre. Men om hun er 9 år yngre enn meg, er hun likevel "gammel nok" til ikke å finne seg en tilsvarende trivelig jobb i helsevesenet i Stavanger som den hun stortrives med her på Østlandet. Så skulle vi flytte uten hennes inntekt, ville vi gå ned til halvparten i utbetalte kroner pr. lønning/trygdeutbetaling. Og det blir snaut når begge pr. nå er lønnet av staten. Dessuten trives hun med å jobbe, enn så lenge.

Slik "armod" ønsker vi ikke (diseselprisen da vi fyllte i går var 8,40), - det skal være godt å være pensjonist. Så på ubestemt tid fremover kommer vi nok til å dra til Kommersøy i helger og svenskekysten ned til Gunga Din land i feriene. I mellomtiden kan en jo drømme om Stavanger en sommerdag ved å gå inn på Clickwalk og ta en rusletur rund i min hjemby!

Håper ikke dette var for personlig, men jeg har vel allerede brettet meg ganske så godt ut her på forumet sammen med dere som jeg snart ser som min "familie"

Lars H.

(men ønsket om havneplass i Stavanger står fast, en kan jo arve eller vinne i lotto!)

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det var vemodig å høre Lars! Håper din bedre halvdel lykkes i å søke seg til en jobb hun vil ha i Stavanger!

nix, hun orker ikke tanken å starte på nytt i et nytt jobbmiljø som "gammel kjerring".

Det er vel ikke store trøsta, men dieselprisen på Horten indre havn var i går kr. 6,35!

Grrrrrr! Hadde vi gått innom Horten indre havn hadde vi spart over 500kroner! Men da hadde det nok blåst opp ennå mer over fjorden til Son, - 1,5m SSØ var plagsomt nok som det var. Men pytt, pytt, det er ingenting mot den broen jeg holder på å montere i pensjonistkjeften min - 25.000 kroner!

Lars H.

(som gleder seg til ferie på svenskekysten neste år også)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Om det er lov å spøke, eh, jeg mener spørre: Går den broen fra øvre styrbord visdomstann til babord tilsvarende? :lol:

Nei, spøk tåler jeg ikke pt, men å spørre pent er OK. Broen skal gå fra styrbord låring, akter, 4 tenner fremover mot baugen! Altså 4 -5 tenner i høyre nedre kjeve fra visdomstannen som for lengst er borte! Pt. har jeg en plasikbro og får ny permanent i et eller annet kompositmateriale om 14 dager. Det verker som svarte etter den siste finpussingen idag med etterfølgende avtrykk med blå gørr som måtte tørke i 5 min mens jeg holdt på å spy! Jeg var ordentlig sjøjsuk der jeg satt med kjeften full av blått gørr!!

Slik er det bare å være i "reparasjonsalderen".

Nå må jeg ut og lufte både skipshunden og meg selv, er varm i pannen så svetten renner! Bedøvelsen som gikk langt opp i skallen satt i langt over 6 timer! Fy fa . . .

Lars H.

...Slik "armod" ønsker vi ikke (diseselprisen da vi fyllte i går var 8,40),...

<{POST_SNAPBACK}>

Du får begynne å fylle i Kopervik da vet du - så får du bedre råd en noensinne :lol:

Båtplass i Stavanger er håpløst for øyeblikket, men det ser ut som det _kan_ skje noe etterhvert:

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article217387.ece

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article175227.ece

I nøden så kommer jo dette også, men "hotell"-løsningen høres helt håpløs ut synes jeg:

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article157883.ece

Men pytt, pytt, det er ingenting mot den broen jeg holder på å montere i pensjonistkjeften min - 25.000 kroner!

Lars H.

(som gleder seg til ferie på svenskekysten neste år også)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ikke dy meg, men med den prisen bør konstruksjonen kunne kalles Golden Gate. :blush:

Har forøvrig en datter som må operere ut 4 visdomstenner, totalkostnad = 13.000,- Så tannlegekostnader kan fort bli høye, og ikke nødvendigvis komme som et resultat av alder.

Lykke til.

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Kan ikke dy meg, men med den prisen bør konstruksjonen kunne kalles Golden Gate.  :blush:

Egentlig litt trist dette her. Tidligere hadde jeg en STÅL-krone på den innerste tannen. Og var det ikke en i en James Bond film som hadde noe slikt, han de brukte en magnet på for å ta? (må ha vært dårlig stål foresten siden det var magnetisk) Nå er det kun kompositmaterialer i kjeften min (pluss to ekte gullkroner på andre siden, så litt Golden Gate er det da!)

Lars H.

Tidligere hadde jeg en STÅL-krone på den innerste tannen. Og var det ikke en i en James Bond film som hadde noe slikt, han de brukte en magnet på for å ta?Lars H.

<{POST_SNAPBACK}>

Han her?

Bilde

Var jo litt mer enn en da. På den annen side, det er jo moderne med kjøkkeninnredning i rustfritt. :lol: Føler med deg etter rotfylling med forutgående tannverk. Ante ikke at det gikk an å bli arbeidsudyktig av tannverk før den opplevelsen.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

For å følge opp Lars H sitt ønske om båtplass i Stavanger og Fantinos innspill ang. dette så har Stavanger Kommune i startgropen ein kommunedelplan for småbåthavner i kommunen. Dette er et langtekkelig arbeid med mange lovfestede høringsperioder, så planen er vel ikkje i mål før om eit drøyt år, og så må det jo reguleres etterpå før man ev. kan begynne å bygge. Så kanskje like greit at det ikkje blir flytting med det første da det sikkert er 3 år fram i tid før man kan begynne å bygge nye småbåtplasser i byen :wink: Forøvrig er dei "heteste" tipsene for tiden at det enten blir utvidelse av havnene i Hillevågsvannet eller i Lundsvågen eller nyetablering i Bangarvågen. Blir spennende å se kva våre kjære folkevalgte kommer fram til i ein by der det er skrikende mangel etter båtplasser :eek:

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...