Lars H. Startet 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2019 På vei over fjorden litt syd for Bastøy dukket noen buktende streker opp tvers over fjorden på kartet. Noen som kan fortelle meg hva dette er? Jeg trodde jeg kunne lese kart! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Cerberus Svart 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 Ei røys kabler og denslags Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 Ikke helt riktig plass men syns det sammenfaller med min opplevelse av Bastøyfergene sitt AIS track når jeg prøver å komme meg inn- ut fjorden for sakte fart :-D Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 (redigert) Takk Cerberus, det høres riktig ut Når jeg tenker meg om har jeg jo også sett dette litt nord for Filtvedt, og der ser en jo kablene gå ned i sjøen fra begge sider. Om du kommer i konflikt med Bastøyfergen noen av de stedene Pinkvin, tror jeg nok du er på ville veier. Redigert 15.Juli.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 (redigert) En ny måte å tegne kabler på spør kartleverandøren. Fra kartverket Redigert 15.Juli.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 Ny tegnemåte stemmer godt når jeg ser på forskjellige kart. Her fra de nye kartene fra kartverket (riktignok fra i fjord) vist vha. OpenCPN Og her med CM93 versjon 2015 Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 1 hour ago, Lars H. said: På vei over fjorden litt syd for Bastøy dukket noen buktende streker opp tvers over fjorden på kartet. Noen som kan fortelle meg hva dette er? Jeg trodde jeg kunne lese kart! Står i mine Navionics-kart: Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.