Sjøkaptein Startet 16.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2019 (redigert) Har dobbel installasjon av vp d6 435 på zf gear. På BB motor får jeg warning check enigen når jeg øker turtallet litt raskt på manøver hendelsen. Dette oppleves spesielt under manøvrering når motorene splittes. Gear er alltid koblet før turtallet økes. Når jeg stopper motoren og slår av tenning forsvinner feilen. Har prøvd å kalibrere hendene men merket ingen forskjell. Det er jo en generell warning og ingen annen feilkode kan ses. Har planer å oppsøke vp verksted for avlesning men har noen på forumet vært borti lignede feil kan jeg kanskje fikse det selv. Redigert 16.Juli.2019 av Sjøkaptein Tillegg info (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arosnes Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Jeg har hatt feikode nylig. Leste den av selv med å følge instruksjoner på nett. (Hold inn knapp x, display viser OEM mode activated, så får du opp feilkoder i displayet) Feilkoden var relatert til turbostyringen, og kom og gikk på samme måte som hos deg. Sitér dette innlegget Link to post
arosnes Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Jeg sprayet litt WD-40 på et lite stag fra vakumstyring til turbo, og dyttet litt på dette. Har ikke fått feilkode igjen etter dette. Sitér dette innlegget Link to post
arosnes Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Eksempel: Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkaptein Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Takk for tipset skal prøve det? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkaptein Svart 30.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Var idag i båten å sjekket staget på turbostyringen. Smurte først opp staget for deretter movet det. Startet motoren for å se om det ble noe endring, noe det ikke ble. Fikk samtidig opp feilmelding MID 128 SID 28 FMI 0. Noe. Noen som vet hva feilkoden betyr? Gikk videre ved å starte opp stb motor for så å gjennomføre samme manøver der med raskt turtall økning. Der hører jeg kompressoren slår inn ved ca 1200 rpm. Altså feilen på BB motor må relateres til kompressoren på BB motor ikke kobler inn ved 1200 rpm som stb gjør. Prøvde samtidig å move staget på turbostyringen for å se om kompressoren koblet inn. Men ingen endring her heller. Noen på forumet som har opplevd lignede at kompressor ikke kobler inn? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Sjøkaptein skrev for 1 time siden: Noen på forumet som har opplevd lignede at kompressor ikke kobler inn? Ja og nei vedr. D6/435. På mine koplet kompressor inn men ut igjen omtrent like fort. Resultatet var at jeg skulle omtrent ikke klart å få båten opp i plan selv om den andre motoren var fresh. Feilen lå i defekt ladetrykkssensor og disse har det vært bulletin på for disse motorene. Fikk byttet på garanti. Neste år hendte det samme på motsatt motor og den ble byttet der også. Men dette forårsaket ikke feilalarm på EVC siden det ikke var total brudd i sensor. Du bør kryssbytte disse for å finne ut om det er her feilen ligger hos deg. Sitter enkelt tilgjengelig ved å demontere dekselet over motor og løsne en klave for å trekke den ut. 10 minutters jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2019 Hadde samme problem som Chiefengineer beskriver over på mine IPS 600. Byttet sensorene. Kom aldri noen feilmelding på dette. Jeg hadde også en annen feil som ikke ga feilkode: spjeldet i luftfilterboksen som skal lede luft inn til kompressor eller turbo hang seg opp slik at kompressor slo inn men fikk ikke ladeluft. Det var en enkel fiks å ordne det. Jeg har ikke verkstedsmanualen for D6 435 etter EVC C . Men på EVC C så er MID 128 SID 26 FMI 0 relatert til feil i elektrisk anlegg på kompressor. Man opplever feil ved innkobling av kompressor og motoren har redusert effekt. https://www.scribd.com/doc/77983060/D6-Group-30-Workshop-Manual Kan kanskje være et spor å følge ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkaptein Svart 9.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2019 Takker for svar, har bestilt time hos Bjordal og Madsen over helgen så får vi se hva resultatet blir? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkaptein Svart 13.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2019 Feilen funnet på clutch til kompressor. Blir byttet til ny. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.