sunnmøre Svart 18.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2019 Hei Lars. No har du kobla på same måten som eg har gjort. Det har fungert bra for meg. Her eg held til, er det stadar med dårleg dekning på både TV, dab, men også på kvalitet på internett. Er likevel rimeleg fornøgd. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2019 (redigert) Når det gjelder internett, har jeg egentlig aldri hatt problemer. Jeg har vært innom ICE med gode resultater i steinalderen, men nå bruker jeg Telia, både i Norge og Sverige. Stjelenor har jeg klart å holde meg utenfor. For mobiltelefonene bruker jeg ICE som har et abonnement som passer mitt og fruens bruksmønster. Jeg har to små miniroutere slengende inne i salongen som er på størrelse med en 20-pakning sigaretter, en fra Huffamei og en fra NetGear. Den fra NetGear er nok den mest følsomme med mest muligheter for teknisk oppsett, men den fra Huawei bruker jeg med VPN som den andre ikke håndterer dessverre. Redigert 18.Juli.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sunnmøre Svart 18.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2019 Kvifor bruker du ikkje mobilen som mobilt trådlaussone? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2019 Hvorfor skulle jeg det? Der har jeg og fruen absolutt minimum datamengde (1Gm hver som jeg har tenkt å redusere til 0,5Gb). På mobilt bredbånd har jeg 15Gb. Skulle det gå tomt der og vi har noe igjen på mobilene, overfører vi data derfra. Dette har litt med hva de forskjellige abonnementene koster. For neste sesong tenker jeg å redusere kvoten for mobilt bredbånd fra de 15Gm jeg har nå. Det er jo kun i båtsesongen fra april og ut oktober jeg bruker full kvote. Så kanskje redusere og heller kjøpe tillegg når det butter på? Får finne frem kalkulatoren og regne litt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sunnmøre Svart 19.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2019 Nei, kvifor ikkje. Hadde også router i båten i « gamle dagar». Med moderne telefonar så går det fint utan, og kan fjerne ein unødvendig dings. For min del er det også billigare å ha alt på telefon, i staden for eit eige trådlaust abonnement i tillegg til telefonabonnement. Derfor. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2019 Lars H. skrev for 13 timer siden: Jeg har to små miniroutere slengende inne i salongen som er på størrelse med en 20-pakning sigaretter, en fra Huffamei og en fra NetGear. Den fra NetGear er nok den mest følsomme med mest muligheter for teknisk oppsett, men den fra Huawei bruker jeg med VPN som den andre ikke håndterer dessverre. Lars disse miniroutere har du ekstern antenne til disse ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 19.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2019 Ja, jeg har et par antenner liggende, men har ikke hatt behov for å koble de til noen steder jeg er. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 19.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2019 Jag har hatt Ice-net tidl ......men skall nå erstatte den med en bra router og med bra antenne for å kunne ta svage signaler på mobilt bredbånd jeg har startet installasjonen av en bra wifi-forsterker.....har bare testkjørt hjemme enn så lenge, hjemme der jeg med PC´n kunde se 4-5 nettverk, mine nærmste naboer.....med denne såg jeg pløtslig 15-20 nettverk https://www.skeppamarin.se/scout-wifi-antenn-rocket.html https://www.skeppamarin.se/battillbehor/instrument-tillbehor/antenner-tillbehor/sea-hub-scout.html men i tillegg der det ikke finnes Wifi tenkte jeg komplettere med en 4G/helst forberedd 5G.....router, derfor spm Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.