Jump to content

Litt om valg av antenner for TV og radio i båten.

Lars H.

Recommended Posts

Når det gjelder internett, har jeg egentlig aldri hatt problemer. Jeg har vært innom ICE med gode resultater i steinalderen, men nå bruker jeg Telia, både i Norge og Sverige. Stjelenor har jeg klart å holde meg utenfor.

For mobiltelefonene bruker jeg ICE som har et abonnement som passer mitt og fruens bruksmønster.

Jeg har to små miniroutere slengende inne i salongen som er på  størrelse med en 20-pakning sigaretter, en fra Huffamei og en fra NetGear. Den fra NetGear er nok den mest følsomme med mest muligheter for teknisk oppsett, men den fra Huawei bruker jeg med VPN som den andre ikke håndterer dessverre.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hvorfor skulle jeg det? Der har jeg og fruen absolutt minimum datamengde (1Gm hver som jeg har tenkt å redusere til 0,5Gb). På mobilt bredbånd har jeg 15Gb. Skulle det gå tomt der og vi har noe igjen på mobilene, overfører vi data derfra. Dette har litt med hva de forskjellige abonnementene koster. For neste sesong tenker jeg å redusere kvoten for mobilt bredbånd fra de 15Gm jeg har nå. Det er jo kun i båtsesongen fra april og ut oktober jeg bruker full kvote. Så kanskje redusere og heller kjøpe tillegg når det butter på? Får finne frem kalkulatoren og regne litt.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev for 13 timer siden:

Jeg har to små miniroutere slengende inne i salongen som er på  størrelse med en 20-pakning sigaretter, en fra Huffamei og en fra NetGear. Den fra NetGear er nok den mest følsomme med mest muligheter for teknisk oppsett, men den fra Huawei bruker jeg med VPN som den andre ikke håndterer dessverre.

Lars disse miniroutere har du ekstern antenne til disse ? 

S/Y Gunga Din

Jag har hatt Ice-net tidl ......men skall nå erstatte den med en bra router og med bra antenne for å kunne ta svage signaler på mobilt bredbånd

jeg har startet installasjonen av en bra wifi-forsterker.....har bare testkjørt hjemme enn så lenge,

hjemme der jeg med PC´n kunde se 4-5 nettverk, mine nærmste naboer.....med denne såg jeg pløtslig 15-20 nettverk

https://www.skeppamarin.se/scout-wifi-antenn-rocket.html

https://www.skeppamarin.se/battillbehor/instrument-tillbehor/antenner-tillbehor/sea-hub-scout.html

men i tillegg der det ikke finnes Wifi

tenkte jeg komplettere med en 4G/helst forberedd 5G.....router, derfor spm

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...