Jump to content

Edit History

PolarLi

PolarLi

Som sagt over, imponerende og skremmende. Takk igjen for at du tar deg tid til dette!

Mulig jeg overså det, men fant du noe alarmerende med pinnen på den andre sjakkelen, eller var det kun den med brudd på? Og så du noe på ny sjakkel av samme type?

Videre nevner du denne spiralformen som en vridd furu, (med klokken?) og det får sikkert de fleste til å tenke at pinnen kanskje har vært strammet alt for hardt til. Men jeg kan forsikre, etter beste evne, at det ikke er tilfelle. Pinnen har følgelig blitt strammet, men bare med en enkel skiftnøkkel å ikke noe annet mothold utover å kun holde i sjakkelen, tauet og kausen den var montert i.

Kan det tenkes at vridningen og forløpet til skaden kunne oppstått når pinnen har blitt gjenget opp på fabrikken? Kanskje av en sløv gjengebakke eller for stor dimmensjon på pinnen? Sjøvannet har deretter fullført jobben?

PolarLi

PolarLi

Som sagt over, imponerende og skremmende. Takk igjen for at du tar deg tid til dette!

Mulig jeg overså det, men fant du noe alamerende med pinnen på den andre sjakkelen, eller var det kun den med brudd på? Og så du noe på ny sjakkel av samme type?

Videre nevner du denne spiralformen som en vridd furu, (med klokken?) og det får sikkert de fleste til å tenke at pinnen kanskje har vært strammet alt for hardt til. Men jeg kan forsikre, etter beste evne at det ikke er tilfelle. Pinnen har følgelig blitt strammet, men bare med en enkel skiftnøkkel og ikke noe annet mothold utover å kun holde i sjakkelen, tauet og kausen den var montert i.

Kan det tenkes at vridningen og forløpet til skaden kunne oppstått når pinnen har blitt gjenget opp på fabrikken? Kanskje av en sløv gjengebakke eller for stor dimmensjon på pinnen? Sjøvannet har deretter fullført jobben?

• Create New...