Jump to content

Mercury 10 hk 4-takt, kan den trimmes til mer enn 15 hk?

Stonks

Recommended Posts

Hei. 

Jeg har en Mercury motor som står at har 10 hk, men på nettsiden der jeg kjøpte motoren står det 10/15 hk. Er motoren 10 hk som er trimma? Eller står det bare 10 mens den egt er en 15 hk?

Hvis det er en 15 hk vil jeg gjerne vite hvordan jeg kan trimme den litt mer. Er ny på båt så vet ikke heller om plomba er tatt av.

Hadde vært hyggelig med hjelp:)

Redigert av Stonks (see edit history)

Ja.

Som et eksempel, som du neppe finner på en æpp, så tok jeg forgasserutrustning fra en Chrysler 45 og trimmet en Volvo Penta 350 med.

Den gikk godt men det var vrient å sveise opp propellen for å øke bladarealet og diameter.

Materialet i orginalpropellene inneholdt så mye sink at det var for en håndfull i dette landet å kunne sveise de den gangen....

Hva vil du oppnå med å bruke en forgasser fra en annen motor ?

Vet du om at noen motorer er push og noen er pull ?

Stonks skrev for 5 timer siden:

Og går det Ann å ha en forgasser av et annet merke på sin motor?

Alt går an, men er vel å anbefale at du kjøper den forgasseren som passer eksakt til den motoren du har. Gasstag og evt. andre overføringer, dyser ol. er ting som også skal stemme. Det er ikke nok at den passer på skruene, selv om bare det antagelig er en utfordrimg i seg selv å finne.

Ta bilde av typeskilt ol. og kontakt en forhandler, de kan hjelpe deg med å få tak i den "gasseren" du trenger

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...