Stonks Startet 17.Juli.2019 Del på Facebook Startet 17.Juli.2019 (redigert) Hei. Jeg har en Mercury motor som står at har 10 hk, men på nettsiden der jeg kjøpte motoren står det 10/15 hk. Er motoren 10 hk som er trimma? Eller står det bare 10 mens den egt er en 15 hk? Hvis det er en 15 hk vil jeg gjerne vite hvordan jeg kan trimme den litt mer. Er ny på båt så vet ikke heller om plomba er tatt av. Hadde vært hyggelig med hjelp:) Redigert 17.Juli.2019 av Stonks (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 17.Juli.2019 Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 På en del nyere 4 taktere er det ofte 15 hk som er nedstrupet til 9.9 Ofte bytte av forgasser. Vet ikke helt hvordan det er på akkurat din men sikkert andre her som kan svare sikkert Hvis ikke tar du kontakt med forhandler ? Legg ut bilde av modellnummer Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 17.Juli.2019 Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Du kan skifte forgasser og få 20hk på den. fra 10 til 15 er kun å fjerne en brakett på forgasserstaget Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Stonks Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Takk for hjelpa. Tror du at forgasserstaget allerede er tatt av siden det egentlig er 15 hk? (Morten) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Hvilken båt har du og hvilken fart får du? Du vil se om det er no ekstra på staget om du tar av motordekslet og vrir på staget! se om det stopper fra å gå på full åpning Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Stonks Svart 18.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 (redigert) Jeg har en SmartRib (11 fot) som kommer opp til 18 knop. Går det ann å bruke en forgasser fra et annet merke enn motoren min har? takk for all hjelp. Redigert 18.Juli.2019 av Stonks (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stonks Svart 18.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Og går det Ann å ha en forgasser av et annet merke på sin motor? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Ja. Som et eksempel, som du neppe finner på en æpp, så tok jeg forgasserutrustning fra en Chrysler 45 og trimmet en Volvo Penta 350 med. Den gikk godt men det var vrient å sveise opp propellen for å øke bladarealet og diameter. Materialet i orginalpropellene inneholdt så mye sink at det var for en håndfull i dette landet å kunne sveise de den gangen.... Hva vil du oppnå med å bruke en forgasser fra en annen motor ? Vet du om at noen motorer er push og noen er pull ? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Stonks skrev for 5 timer siden: Og går det Ann å ha en forgasser av et annet merke på sin motor? Alt går an, men er vel å anbefale at du kjøper den forgasseren som passer eksakt til den motoren du har. Gasstag og evt. andre overføringer, dyser ol. er ting som også skal stemme. Det er ikke nok at den passer på skruene, selv om bare det antagelig er en utfordrimg i seg selv å finne. Ta bilde av typeskilt ol. og kontakt en forhandler, de kan hjelpe deg med å få tak i den "gasseren" du trenger Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Stonks Svart 19.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2019 Oppnår vel ikke så mye. Jeg bare lurer siden jeg er 100% ny på båt. Sitér dette innlegget Link to post
Stonks Svart 19.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2019 Takk Nomen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.