Ravis Startet 17.Juli.2019 Del på Facebook Startet 17.Juli.2019 (redigert) Jeg lot meg overtale i butikken til IKKE å kjøpe Rupes LHR 15 og heller gå for den rimeligere Carwise maskinen. Nå er ikke jeg proff, og jeg har kun 2 biler og en 20 fots daycruiser, men jeg ser, hører og leser om Rupes fortreffelighet. Bør jeg gå inn og oppgradere? Jeg må selvsagt legge noen lapper imellom, men det lønner seg kanskje i det lange løp? I tillegg kommer jeg til å bruke polering av bil/båt som byttemiddel når jeg får kompiser som er fagmenn til å komme å gjøre småjobber i heimen min. Tømmermann, elektriker og rørlegger. Bytting av tjenester synes jeg er greit, for jeg vil ikke utnytte mitt kjennskap på den måten. Noen her som har prøvd begge og kan rådgi? Jeg har forresten Rupes Ibrid Nano også. Den kjøpte jeg brukt og den er 2 år gammel Redigert 17.Juli.2019 av Ravis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 17.Juli.2019 Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Jeg har alltid hørt at Rupes er det beste valget. Hvilken Carwise-maskin var det du ble anbefalt? Jeg har selv ikke prøvd noen av disse, men har en gammel billigmaskin til 299,- som jeg ikke husker navnet på. Spør av ren nysgjerrighet. Sitér dette innlegget Link to post
Ravis Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 CarWise Dual Action, Produktnummer 611165. Står bare det Sitér dette innlegget Link to post
Frkn Svart 17.Juli.2019 Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Uten å kjenne til maskinene, bytt! Har du råd så angrer man sjelden på å ha kjøpt noe bra og skikkelig. Man angrer derimot på å ha kjøpt noe rimelig som potensielt ikke holder mål / holder lenge. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 17.Juli.2019 Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Jeg var "dum nok" til å kjøpe denne maskinen hos Biltema Jeg er en Hobby-skrubber som av og til polerer bil/båt en gang i året! Hva er det denne maskinen IKKE har som en langt dyrere maskin har? Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Anderre Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Jeg hoppet opp til Rupes i vinter med vårpussen i tankene. - Dette skulle jeg gjort lenge før! Bedre maskin mtp vibrasjoner skal du lete lenge etter. Riktignok er dette bare en LHR 12 duetto, men bedre maskin har jeg ikke hatt før Sitér dette innlegget Hjemmehavn i Farsund Link to post
-morten- Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 (redigert) Har to biler og båt og vasker og polerer mer enn gjennomsnittet. jeg har oscilerende maskin som jeg kjøpte hos bilrekvisita ikke proffmaskin, tror jeg betalte ca 5-600. den er nok litt mindre ergonomisk enn Rupes, men fungerer veldig godt for meg. Jeg bruker Rupes padder både på bil og båt Redigert 18.Juli.2019 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
marius Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Har Rupes Duetto 12 som brukes på båt og biler, tror det er en av de beste verktøyinvesteringen jeg har gjort.. Anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Ravis Svart 18.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Jeg fikk bytte til en Rupes LHR15 Mark2. Jeg tok ikke sjansen på at kun det beste ikke er godt nok. Årsaken er enkel, begge skuldrene er operert 2 ganger og lengden på det ene kragebeinet er slipt ned 7mm og det andre er rett og slett kutta av 3cm. Proplaps og opererte knær hjelper heller ikke på. Sånn kan det gå på sykkel mot bil og på forballbanen(og innebandybanen).. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 mateco skrev for 13 timer siden: Jeg var "dum nok" til å kjøpe denne maskinen hos Biltema Hva er det denne maskinen IKKE har som en langt dyrere maskin har? Er det en DA maskin? Forskjellen på de billige kontra feks Rupes er en helt annen balanse, kraft og kanskje vekt. Har hatt mange billige maskiner opp gjennom årene og det er ingen som er i nærheten av Rupes bruksmessig. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Har brukt biltema i årevis, vert fornøyd. (Viste ikkje bedre... ) Gutungen kjøpte rupes bigfoot 12 (?) ...eg gikk over bilen med den. Bevares så raskt og bra resultat. Ganske tung maskin, men arbeidstida blir kortere. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
mateco Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 (redigert) Kjellg skrev for 8 timer siden: Er det en DA maskin? Forskjellen på de billige kontra feks Rupes er en helt annen balanse, kraft og kanskje vekt. Har hatt mange billige maskiner opp gjennom årene og det er ingen som er i nærheten av Rupes bruksmessig. Har ikke peiling om det er en "DA"- maskin! Leser opp i tråden og finner "DUAL ACTION", og hvis det er en oscillerende maskin, så er det nok en slik. Har ikke benyttet maskinen i særlig grad da poleringsområdene er såpass små og oppstykkede areal rundt vinduer og utstikkende objekter. Tanken var å bruke maskinen på selve skroget når jeg får den på slipp. Kraften på maskinen er oppgitt til 950W som må sies å være bra for en polerings maskin. Den radiale bevegelsen oppgitt til 21mm. Elektronisk turtallsregulering i 6 trinn fra 2000 til 4800 rpm. Største støtterundell Ø150 mm. Vekten er oppgitt til 3 Kg, som kanskje kan bli i tyngste laget når maskinen må holdes over hodet over tid. Redigert 18.Juli.2019 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.