Jump to content

Bytte ubrukt poleringsmaskin?

Ravis

Recommended Posts

Jeg lot meg overtale i butikken til IKKE å kjøpe Rupes LHR 15 og heller gå for den rimeligere Carwise maskinen. Nå er ikke jeg proff, og jeg har kun 2 biler og en 20 fots daycruiser, men jeg ser, hører og leser om Rupes fortreffelighet. Bør jeg gå inn og oppgradere? Jeg må selvsagt legge noen lapper imellom, men det lønner seg kanskje i det lange løp?

I tillegg kommer jeg til å bruke polering av bil/båt som byttemiddel når jeg får kompiser som er fagmenn til å komme å gjøre småjobber i heimen min. Tømmermann, elektriker og rørlegger. Bytting av tjenester synes jeg er greit, for jeg vil ikke utnytte mitt kjennskap på den måten.

Noen her som har prøvd begge og kan rådgi?

Jeg har forresten Rupes Ibrid Nano også. Den kjøpte jeg brukt og den er 2 år gammel

Redigert av Ravis (see edit history)

7FA7660F-E2D4-4AD6-9E1A-C6F43BA89D4F.jpeg.385acdf3538648c84266deed5d35f238.jpegHar to biler og båt og vasker og polerer mer enn gjennomsnittet. jeg har oscilerende maskin som jeg kjøpte hos bilrekvisita ikke proffmaskin, tror jeg betalte ca 5-600. den er nok litt mindre ergonomisk enn Rupes, men fungerer veldig godt for meg. Jeg bruker Rupes padder både på bil og båt

IMG_4632.JPG

IMG_4665.JPG

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg fikk bytte til en Rupes LHR15 Mark2. Jeg tok ikke sjansen på at kun det beste ikke er godt nok. Årsaken er enkel, begge skuldrene er operert 2 ganger og lengden på det ene kragebeinet er slipt ned 7mm og det andre er rett og slett kutta av 3cm. Proplaps og opererte knær hjelper heller ikke på. Sånn kan det gå på sykkel mot bil og på forballbanen(og innebandybanen)..

mateco skrev for 13 timer siden:

Jeg var "dum nok" til å kjøpe denne maskinen hos Biltema

Hva er det denne maskinen IKKE har som en langt dyrere maskin har?

Er det en DA maskin? Forskjellen på de billige kontra feks Rupes er en helt annen balanse, kraft og kanskje vekt. Har hatt mange billige maskiner opp gjennom årene og det er ingen som er i nærheten av Rupes bruksmessig. 

Kjellg skrev for 8 timer siden:

Er det en DA maskin? Forskjellen på de billige kontra feks Rupes er en helt annen balanse, kraft og kanskje vekt. Har hatt mange billige maskiner opp gjennom årene og det er ingen som er i nærheten av Rupes bruksmessig. 

Har ikke peiling om det er en "DA"- maskin! Leser opp i tråden og finner "DUAL ACTION", og hvis det er en oscillerende maskin, så er det nok en slik. Har ikke benyttet maskinen i særlig grad da poleringsområdene er såpass små og oppstykkede areal rundt vinduer og utstikkende objekter. Tanken var å bruke maskinen på selve skroget når jeg får den på slipp. 

Kraften på maskinen er oppgitt til 950W som må sies å være bra for en polerings maskin. Den radiale bevegelsen oppgitt til 21mm. Elektronisk turtallsregulering i 6 trinn fra 2000 til 4800 rpm. Største støtterundell Ø150 mm. Vekten er oppgitt til 3 Kg, som kanskje kan bli i tyngste laget når maskinen må holdes over hodet over tid.

Redigert av mateco (see edit history)

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...