Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

4 hours ago, Ruppe said:

Jeg er en relativt ny båteier, å sliter litt med å forstå problemet mitt. Det begynte med at oljelampen lyste og pep ved tenning av motor, men gikk vekk ved start. Den kommer igjen når motor slås av.

Det skulle vel være normalt nok?

4 hours ago, Ruppe said:

Det jeg har gjort av inngrep i det elektriske er å sette inn en omformer til 230v (koblet rett på batteriet), kan innrømme at jeg glemte å ta hovedbryteren ved tilkobling hvis det kan være av interesse og vite.. 

Det skulle vel ikke ha noe å si. (Med mindre motoren gikk ved tilkobling.)

4 hours ago, Ruppe said:

dynamo lader ikke i det hele tatt

Kan det være at motor/dynamo har blitt kjørt uten at batteriet/batteriene har vært koblet til eller hovedbryter for batteri/batterier har vært slått av? (Da sies det at diodene lett vil komme til å ryke.)

Arne2

Arne2

4 hours ago, Ruppe said:

Jeg er en relativt ny båteier, å sliter litt med å forstå problemet mitt. Det begynte med at oljelampen lyste og pep ved tenning av motor, men gikk vekk ved start. Den kommer igjen når motor slås av.

Det skulle vel være normalt nok?

4 hours ago, Ruppe said:

Det jeg har gjort av inngrep i det elektriske er å sette inn en omformer til 230v (koblet rett på batteriet), kan innrømme at jeg glemte å ta hovedbryteren ved tilkobling hvis det kan være av interesse og vite.. 

Det skulle vel ikke ha noe å si. (Med mindre motoren gikk ved tilkobling.)

4 hours ago, Ruppe said:

dynamo lader ikke i det hele tatt

Kan det være at motor/dynamo har blitt kjørt uten at batteriet/batteriene har vært koblet til eller hovedbryter for batteri/batterier har vært slått av?

• Create New...