Jump to content

Edit History

Duppe

Duppe

Ja som Svendis sier tipper jeg også det er trim limit og trim sender -enhetene (klokkene på siden av drevet) som er gåene da disse er er kjent for å ikke vare så lenge. (min sender varte 9 år)

 

Her er hvor man kjøper de, og her er hvordan de byttes.

 

Til jobben som du kan se i videoen over, trenger du hinge pin tool, ny sleeve og verktøy til å sette inn ny sleeve med.

 

Teoretisk trenger du en spesiell stav til å sette i hullet og banke på sleeve-verktøyet med, men den er dyr og går også fint med en trekloss. (den skal bare inn, kan ikke gjøre mye feil, bare føl med fingeren at den sitter jevnt rundt)

 

Også obs på at hinge pin kan sitte skikkelig fast, så finn en lang stang å dra med. Når du skal skru de inn igjen, skal du også dra til like skikkelig (203 Nm på Bravo Three -modellen).

 

Se på denne 2 dels-videoen for mer detaljer rundt det å ta av drev osv.

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg også kontaktet forhandler eller fabrikanten av båten for å finne ut hvor høyt trim limit (avstand mellom trimboltene) er satt fra fabrikken og ikke bruke standardmål som de gjør i videoen over, da det er farlig å ha for høyt trimmet drev (hos meg var det f.eks. helt andre verdier).

Duppe

Duppe

Ja som Svendis sier tipper jeg også det er trim limit og trim sender -enhetene (klokkene på siden av drevet) som er gåene da disse er er kjent for å ikke vare så lenge. (min sender varte 9 år)

 

Her er hvor man kjøper de, og her er hvordan de byttes.

 

Til jobben som du kan se i videoen over, trenger du hinge pin tool, ny sleeve og verktøy til å sette inn ny sleeve med.

 

Teoretisk trenger du en spesiell stav til å sette i hullet og banke på sleeve-verktøyet med, men den er dyr og går også fint med en trekloss. (den skal bare inn, kan ikke gjøre mye feil, bare føl med fingeren at den sitter jevnt rundt)

 

Også obs på at hinge pin kan sitte skikkelig fast, så finn en lang stang å dra med. Når du skal skru de inn igjen, skal du også dra til like skikkelig (203 Nm på Bravo Three -modellen).

 

Se på denne 2 dels-videoen for mer detaljer rundt det å ta av drev osv.

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg også kontaktet forhandler eller fabrikanten av båten for å finne ut hvor høyt trim limit (avstand mellom trimboltene) er satt fra fabrikken og ikke bruke standardmål som de gjør i videoen over, da det er farlig å ha for høyt trimmet drev.

Duppe

Duppe

Ja som Svendis sier tipper jeg også det er trim limit og trim sender -enhetene (klokkene på siden av drevet) som er gåene da disse er er kjent for å ikke vare så lenge. (min sender varte 9 år)

 

Her er hvor man kjøper de, og her er hvordan de byttes.

 

Til jobben som du kan se i videoen over, trenger du hinge pin tool, ny sleeve og verktøy til å sette inn ny sleeve med.

 

Teoretisk trenger du en spesiell stav til å sette i hullet og banke på sleeve-verktøyet med, men den er dyr og går også fint med en trekloss. (den skal bare inn, kan ikke gjøre mye feil, bare føl med fingeren at den sitter jevnt rundt)

 

Også obs på at hinge pin kan sitte skikkelig fast, så finn en lang stang å dra med. Når du skal skru de inn igjen, skal du også dra til like skikkelig (203 Nm på Bravo Three -modellen).

 

Se på denne 2 dels-videoen for mer detaljer rundt det å ta av drev osv.

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg også kontaktet forhandler eller fabrikanten av båten for å finne ut hvor høyt trim limit (avstand mellom trimboltene) er satt fra fabrikken og ikke bruke standardmål som de gjør i videoen over, da det er farlig å ha for høyt drev.

Duppe

Duppe

Ja som Svendis sier tipper jeg også det er trim limit og trim sender -enhetene (klokkene på siden av drevet) som er gåene da disse er er kjent for å ikke vare så lenge. (min sender varte 9 år)

 

Her er hvor man kjøper de, og her er hvordan de byttes.

 

OBS! Før du begynner, mål avstanden mellom boltene på trimsylindre som vist i videoen over (10:06), og skriv det ned. Når du justerer trim limit etterpå, skal den være helt lik når du er ferdig. (dette varierer fra båt til båt, min var helt forskjellig fra standardmålet som brukt i videoen og da det er farlig å trimme båter for mye er dette viktig å ha korrekt)

 

Til jobben som du kan se i videoen over, trenger du hinge pin tool, ny sleeve og verktøy til å sette inn ny sleeve med.

 

Teoretisk trenger du en spesiell stav til å sette i hullet og banke på sleeve-verktøyet med, men den er dyr og går også fint med en trekloss. (den skal bare inn, kan ikke gjøre mye feil, bare føl med fingeren at den sitter jevnt rundt)

 

Også obs på at hinge pin kan sitte skikkelig fast, så finn en lang stang å dra med. Når du skal skru de inn igjen, skal du også dra til like skikkelig (203 Nm på Bravo Three -modellen).

 

Se på denne 2 dels-videoen for mer detaljer rundt det å ta av drev osv.

Duppe

Duppe

Ja som Svendis sier tipper jeg også det er trim limit og trim sender -enhetene (klokkene på siden av drevet) som er gåene da disse er er kjent for å ikke vare så lenge. (min sender varte 9 år)

 

Her er hvor man kjøper de, og her er hvordan de byttes.

 

OBS! Før du begynner, mål avstanden mellom boltene på trimsylindre som vist i videoen over (10:06), og skriv det ned. Når du justerer trim limit etterpå, skal den være helt lik når du er ferdig. (dette varierer fra båt til båt, min var helt forskjellig fra standardmålet som brukt i videoen, så dette er viktig å vite før du begynner)

 

Til jobben som du kan se i videoen over, trenger du hinge pin tool, ny sleeve og verktøy til å sette inn ny sleeve med.

 

Teoretisk trenger du en spesiell stav til å sette i hullet og banke på sleeve-verktøyet med, men den er dyr og går også fint med en trekloss. (den skal bare inn, kan ikke gjøre mye feil, bare føl med fingeren at den sitter jevnt rundt)

 

Også obs på at hinge pin kan sitte skikkelig fast, så finn en lang stang å dra med. Når du skal skru de inn igjen, skal du også dra til like skikkelig (203 Nm på Bravo Three -modellen).

 

Se på denne 2 dels-videoen for mer detaljer rundt det å ta av drev osv.

Duppe

Duppe

Ja som Svendis sier tipper jeg også det er trim limit og trim sender -enhetene (klokkene på siden av drevet) som er gåene da disse er er kjent for å ikke vare så lenge. (min sender varte 9 år)

 

Her er hvor man kjøper de, og her er hvordan de byttes.

 

OBS! Før du begynner, mål avstanden mellom boltene på trimsylindre som vist i videoen over (10:06), og skriv det ned. Når du justerer trim limit etterpå, skal den være helt lik når du er ferdig. (dette varierer fra båt til båt, min var helt forskjellig fra standardmålet som brukt i videoen)

 

Til jobben som du kan se i videoen over, trenger du hinge pin tool, ny sleeve og verktøy til å sette inn ny sleeve med.

 

Teoretisk trenger du en spesiell stav til å sette i hullet og banke på sleeve-verktøyet med, men den er dyr og går også fint med en trekloss. (den skal bare inn, kan ikke gjøre mye feil, bare føl med fingeren at den sitter jevnt rundt)

 

Også obs på at hinge pin kan sitte skikkelig fast, så finn en lang stang å dra med. Når du skal skru de inn igjen, skal du også dra til like skikkelig (203 Nm på Bravo Three -modellen).

 

Se på denne 2 dels-videoen for mer detaljer rundt det å ta av drev osv.

Duppe

Duppe

Ja som Svendis sier tipper jeg også det er trim limit og trim sender -enhetene (klokkene på siden av drevet) som er gåene da disse er er kjent for å ikke vare så lenge. (min sender varte 9 år)

 

Her er hvor man kjøper de, og her er hvordan de byttes.

 

Til jobben som du kan se i videoen over, trenger du hinge pin tool, ny sleeve og verktøy til å sette inn ny sleeve med.

 

Teoretisk trenger du en spesiell stav til å sette i hullet og banke på sleeve-verktøyet med, men den er dyr og går også fint med en trekloss. (den skal bare inn, kan ikke gjøre mye feil, bare føl med fingeren at den sitter jevnt rundt)

 

Også obs på at hinge pin kan sitte skikkelig fast, så finn en lang stang å dra med. Når du skal skru de inn igjen, skal du også dra til like skikkelig (203 Nm på Bravo Three -modellen).

 

Se på denne 2 dels-videoen for mer detaljer rundt det å ta av drev osv.

Duppe

Duppe

Ja som Svendis sier tipper jeg også det er trim limit og trim sender -enhetene (klokkene på siden av drevet) som er gåene da disse er er kjent for å ikke vare så lenge. (min sender varte 9 år)

 

Her er hvor man kjøper de, og her er hvordan de byttes.

 

Til jobben som du kan se i videoen over, trenger du hinge pin tool, ny sleeve og verktøy til å sette inn ny sleeve med.

 

Teoretisk trenger du en spesiell stav til å sette i hullet og banke på sleeve-verktøyet med, men den er dyr og går også fint med en trekloss. (den skal bare inn, kan ikke gjøre mye feil, bare føl med fingeren at den sitter jevnt rundt)

 

Også obs på at hinge pin kan sitte skikkelig fast, så finn en lang stang å dra med. Når du skal skru de inn igjen, skal du også dra til like skikkelig (203 Nm på Bravo Three -modellen).

 

Se på denne 2 dels-videoen for mer detaljer rundt det å ta av drev og installere ny sleeve.

Duppe

Duppe

Ja som Svendis sier tipper jeg også det er trim limit og trim sender -enhetene (klokkene på siden av drevet) som er gåene da disse er er kjent for å ikke vare så lenge. (min sender varte 9 år)

 

Her er hvor man kjøper de, og her er hvordan de byttes.

 

Til jobben som du kan se i videoen over, trenger du hinge pin tool, ny sleeve og verktøy til å sette inn ny sleeve med.

 

Teoretisk trenger du en spesiell stav til å sette i hullet og banke på sleeve-verktøyet med, men den er dyr og går også fint med en trekloss.

 

Også obs på at hinge pin kan sitte skikkelig fast, så finn en lang stang å dra med. Når du skal skru de inn igjen, skal du også dra til like skikkelig (203 Nm på Bravo Three -modellen).

 

Se på denne 2 dels-videoen for mer detaljer rundt det å ta av drev og installere ny sleeve.

Duppe

Duppe

Ja som Svendis sier tipper jeg også det er trim limit og trim sender -enhetene (klokkene på siden av drevet) som er gåene da disse er er kjent for å ikke vare så lenge. (min sender varte 9 år)

 

Her er hvor man kjøper de, og her er hvordan de byttes.

 

Til jobben som du kan se i videoen over, trenger du hinge pin tool, ny sleeve og verktøy til å sette inn ny sleeve med.

 

Teoretisk trenger du en spesiell stav til å sette i hullet og banke på sleeve-verktøyet med, men den er dyr og går også fint med et trekloss (den skal bare inn, kan ikke gjøre mye feil, bare føl med fingeren at den sitter jevnt rund). Bare ha litt såpevann på sleeve først så den glir litt lettere og ikke biter i tørr gummi.

 

Også obs på at hinge pin kan sitte skikkelig fast, så finn en lang stang å dra med. Når du skal skru de inn igjen, skal du også dra til like skikkelig (203 Nm på Bravo Three -modellen).

 

Se på denne 2 dels-videoen for mer detaljer rundt det å ta av drev og installere ny sleeve.



×
×
  • Create New...