Jompa2 Startet 18.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2019 Hallo plages med min 2001 F80a med forgassere. Går som ei klokke på tomgang og så lenge motor er kald. Kan gi full gass og alt virker normalt helt til motor er varm. Virker som den går i en form for nød-modus! Har prøvd det meste, men problemet er der. Alt på fuel-siden er nytt og rent. Begge bensinpumpene er rene og virker. Nye slanger og filter. Alle forgassere er helt rene. Impeller er som ny. Prøvd med og uten temostat, tatt ut kontakt til vanntempføler og feilen er ennå der. Begge koilene er skiftet. Oljenivået på motor ligger ca 95% opp på peilepinneskalaen. Alle plugger ser helt grei ut i fargen når man tar de ut og sjekker! Hva er det som kommer inn og endrer seg når motor blir varm? Sitér dette innlegget Link to post
Jangsett Svart 12.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2020 Et tips er å sjekke om det kommet vann inn I forbrennings kammer. Jeg har en F80A med samme problem. Fant da ut at det var kommet vann inn I forbrennings kammeret på syl. 4. Har ikke montert den sammen enda så vet ikke 100% hvordan den vil være nå. Min topp var Ganske korrodert slik det begynte å lekke, har nå planet toppen. Satser på at det gjør susen. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 12.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2020 (redigert) Om det e rvann i sylinder bør du jo se det på tennpluggen. Den som har vann blir vel vasket rein i forhold til de andre? Korrosjon? Hvordan er det med sinkanodene i blokken? Har de vært skiftet jevnlig? Målt kompresjon med varm motor? Prøvd å pumpe bensin manuelt med blæren når fjuskingen begynner? Sjekk grundig allle kontakter/skjøter på ledningene til coilene for eir. Hadde en som fusket vilt grunnet dette.... Redigert 12.Mars.2020 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 12.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2020 jerognal skrev for 2 timer siden: Om det e rvann i sylinder bør du jo se det på tennpluggen. Den som har vann blir vel vasket rein i forhold til de andre? Korrosjon? Hvordan er det med sinkanodene i blokken? Har de vært skiftet jevnlig? Målt kompresjon med varm motor? Prøvd å pumpe bensin manuelt med blæren når fjuskingen begynner? Sjekk grundig allle kontakter/skjøter på ledningene til coilene for eir. Hadde en som fusket vilt grunnet dette.... Gode råd her, ville sjekket kompresjon på kald motor å kompresjon umiddelbart der å da når motor er varm å går på det dårligeste, finner du avvik der er det flere ting du kan gå videre med. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2020 TS - mener du har gjort alt rett til nå. Også høy klasse på de rådene du har fått av andre. Når du får disse vibrasjonene, mister du da så mye effekt at du detter ut av plan? Når turtallet dropper, faller det da til et fast turtall? Tror du må prøve å avklare om feilen er strøm eller bensinrelatert.... Når feilen oppstår, har du da tatt av en og en plugghette for å høre om det er noe forskjell mellom sylinderne? Dersom ikke noe av det over gir svar ville jeg forsøkt å få verifisert at nivået i forgasserane er likt og riktig, under belastning og når feilen oppstår. Om flotørkammer avtappinga på dine forgassere har nippler er det kjappt å gjøre en "Dynamisk flotørnivåkontroll" Om du vil prøve så ble det forklart i denne tråden. Se mitt innlegg fra 4 april for nærmere forklaring Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.