SimenMadsen Startet 18.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2019 Hei. Har problemer med min 2000 suzuki df 40. Kommer ikkenoe kjølevann fra motoren. Har nettopp byttet Impeller. Har prøvd å ta av slangene som går til pluggen som vannet skal kommet ut av, for å se om det kunne være en blokkering der. Det '' blåser '' bare ut fra der vannet skulle ha kommet. Har også prøvd å ta ut termostaten uten hell. Er det noen her som har vært ute for noe lignende? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2019 Takk for at du lager en overskrift som er nyttig for de som skal søke på liknende problem og har samme motor Bruker du motoren kun i ferskvann ? Om motoren har vært i sjøvann og stått et år etterpå så er dette dessverre ganske vanlig. Tror jeg ville tatt av girhuset igjen og sjekket at stigerøret traff muffa på toppen av impellerhuset ditt. Det er ikke den raskeste sjekken men den sikreste. Om vannet ikke kommer opp til blokka så er det IKKE bra å starte motoren... Sitér dette innlegget Link to post
SimenMadsen Svart 18.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2019 Motoren blir kun brukt i ferskvann ja. Har tatt av girhuset en gang til, for å sjekke impelleren. Den så bra ut. Skal ta det av igjen å se så røret treffer. Har du noen andre forslag, hvis det skulle vise se att røret er på rett plass? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 19.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2019 (redigert) Er sikkert en o-ring nede på impellerhuset og muligens lengre oppe og. Er disse i klem eller dårlig får du ikke vannet opp der det skal. Godt tips er å sause inn med silikonfett før montering så glir alt lettere på plass. Sitter impeller fast på aksling? Du har ikke glemt den halvmånen som skal låse impeller til aksling? Sjekk stigerøret for korrosjon. Et lite hull så går kjølevann ikke i blokken... Redigert 19.Juli.2019 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SimenMadsen Svart 19.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2019 Kilen er på plass, så impelleren skal gå rundt. Går det Ann å dra stigerøret ut av blokka, eller er det skrudd fast der? Sitér dette innlegget Link to post
SimenMadsen Svart 6.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 Problemet ble løst relativt raskt i fjor,men jeg glemte og oppdatere posten her på forumet. Var i kontakt med en Suzuki forhandler i Kristiansand, de sa att disse motorene var ganske sære i fbm. bruk av klokker eller fat å kjøre de i. De anbefalte meg å ta båten ut på vannet og prøve den der. Da var problemet løst Dette er sikkert en selvfølge for mange. Håper dette kan være til hjelp for andre som er i samme situasjon, da klokker eller fat skal fungere i ''teorien''. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 7.April.2020 Link til dette innlegget Svart 7.April.2020 (redigert) Bra det ble løst så enkelt. Har selv hatt problemer med klokker på en Tohatsu jeg hadde en gang, så eg bruker KUN en plasttønne og fyller godt opp før start. Redigert 7.April.2020 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.