Jon-Kåre Startet 6.September.2005 Del på Facebook Startet 6.September.2005 Har det noe å si om det er åpning her eller skal det være tett og hvorfor skal det være tett??? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 6.September.2005 Del på Facebook Svart 6.September.2005 Den må du forklare nærmere.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jon-Kåre Svart 6.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2005 Tja forklare og forklare jeg får forsøke. Jeg må tilpasse svinghjulskåpe mellom en toyota dyna motor og et 270 drev. Eksisterende orginal kåpe er kuttet slik at løsningen jeg ser for meg her er å legge på en tykk aluplate 10-20mm (hva sier dere hva bør dim være her??)Feste denne til motor og kåpe fra en aq 170 på denne igjen. I underkant av eksisterende går det en spalte cirka 30mm bredd helt inn til motor(svinghjul) Skal jeg tette denne eller la det være åpent. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 6.September.2005 Del på Facebook Svart 6.September.2005 OK, hvis du tenker på det "hullet" som blir mellom gear og svinghjulshus mellom bunn av gearkassa og bunnpannen, så er det bare å la det stå åpent. På biler er dette vanligvis dekket av en blikkplate. En jeg snakket med, mente det var viktig å tette dette hullet i tilfelle vann. Min kommetar var at uten plate ville vannet renne fortere ut igjen. Jeg var mektig stolt av mitt hurtige og presise svar. Hulda har åpning. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jon-Kåre Svart 6.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2005 Ja det blir vel her det kommer inn hvis det blir hull i belgen. Nå monterer jeg "timeteller" på lensepumpen slik at ved unormal aktivitet på denne vil bli oppdaget. Det er vel og meningen at det presses fett mellom lageret til akslingen for å stoppe eventuell vannintregning??? Det er og mulig jeg må lage noen ekstra hull rundt for å få festet alle skruene rundt, det ser ut som om disse kommer for nært den delen av kåpen som er igjen av den orginale. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post Share on other sites More sharing options...
Jorg-1 Svart 6.September.2005 Del på Facebook Svart 6.September.2005 I svinghjulshuset beregnet på 270 og 280 drev er det forøvrig 2 simringer som skal tette for eventuell vanninntrenging inn i skjoldet om belg skulle ryke. Mellom simringene sitter det et lager som er viktig å smøre inn med ordentlig fett som tåler turtall. Vanlig hjullagerfett til bil er som regel for dårlig. Dette lager får man også vedlikeholde med å presse litt fett inn en gang eller to i sesongen.(smørenippel på skjold). Konklusjonen:Det behøver ikke å være tett mellom motor og svinghjulshuset. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post Share on other sites More sharing options...
Jon-Kåre Svart 6.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2005 Da var det bare dimensjonen på aluplaten som gjenstår greier det seg med 10mm her tror dere og kan den sveises fast i rest av orginalkåpe. Ny kåpe skrues selvsagt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.