Jump to content

Edit History

Ebb

Ebb

dieselfan skrev for 1 time siden:

Han er trolig ikke klar over at din motor er levert standard med 2.30:1 i utveksling.

Har ikke noe problem med at du er skeptisk til beregningene mine men dersom A8 er riktig, så er C7 den riktigste.

(men du oppgir som et eksempel 4500 omdr ved 30 knop, det turtallet er ikke mulig på den motoren.... det gjør at jeg må ta forbehold om at opplysningene du gir, er korrekte)

Fått svar fra Maritim å de mener at A7 er det optimale for min båt A8 klarer de ikkje å skaffe 4500 kan være er feil (den husken ?) det er sjelden eg kjører på fult  men den som ligger på Finn er det så enkelt at det er en C7 til et 290 DP drev så passer den ? Ser der er bare 3 blader på kvar

Takker for svaret ??

ble litt usikker på om eg skal gå for noe brukt ser det ligger et C7 brukt på Finn til 7k men er litt mye peng vist det ikkje passer 

så lure på om eg ikkje berre skal bestille nytt i alu som eg veit passer 

snakket Marinesenteret å han syntes det var rart at det var en A8  han skulle sjekke opp 

skulle helst hatt båten ut i dag men det ser dårlig ut ? 

takker igjen for utfyllende svar ?

Ebb

Ebb

dieselfan skrev 1 time siden:

Han er trolig ikke klar over at din motor er levert standard med 2.30:1 i utveksling.

Har ikke noe problem med at du er skeptisk til beregningene mine men dersom A8 er riktig, så er C7 den riktigste.

(men du oppgir som et eksempel 4500 omdr ved 30 knop, det turtallet er ikke mulig på den motoren.... det gjør at jeg må ta forbehold om at opplysningene du gir, er korrekte)

Fått svar fra Maritim å de mener at A7 er det optimale for min båt A8 klarer de ikkje å skaffe 4500 kan være er feil (den husken ?) det er sjelden eg kjører på fult  men den som ligger på Finn er det så enkelt at det er en C7 til et 290 DP drev så passer den ?

Takker for svaret ??

ble litt usikker på om eg skal gå for noe brukt ser det ligger et C7 brukt på Finn til 7k men er litt mye peng vist det ikkje passer 

så lure på om eg ikkje berre skal bestille nytt i alu som eg veit passer 

snakket Marinesenteret å han syntes det var rart at det var en A8  han skulle sjekke opp 

skulle helst hatt båten ut i dag men det ser dårlig ut ? 

takker igjen for utfyllende svar ?

• Create New...