Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Mouche skrev for 10 timer siden:

Er det greit for deg at man både til sjøs og til lands kjører med promille eller narkorus så lenge man overholder lover og regler og ikke kjører på en måte som gjør at det vekkes mistanke? Det er i realiteten hva du har hevdet her.

Nei,det er ikke det jeg skrevet,selv om du tror dette og ikke noe annet blir resultatet fordi det har du bestemt deg for.
Noen ønsket seg langt flere politibåter noe jeg sa meg enig i under forutsetning at ressursene hovedsaklig ble brukt på å stoppe de som visuelt bryter loven eller det er skjellig grunn til rus.   
Det betyr ikke at man ikke kan foreta stikkprøve kontroller eller bestemmer seg for å kjøre en russ kontroll en dag eller kveld.
Mens andre ønsker seg flere politibåter for å rutinekontrollere flest mulig slik jeg oppfattet det.
Det ønsker ikke jeg.

Hvis du er skeptisk til det så kan du jo snu litt på det.
Hvor mange tror du at har kjørt forbi en fartskontroll til lands i lovlig fart men med promille og eller rus?
Det er bare til å spørre seg selv når man sist ble stoppet i en rutinekontroll for full sjekk målt opp i mot fartskontroller man har passert i årenes løp.
Dette er det jeg kaller målrettede kontroller da UP sin erfaring er at de som ikke følger de andre spillereglene i trafikken også er mer tilbøyelig til å kjøre med rus eller er kriminelle personer som politiet registrerer kontakten med.

Hvis du betviler dette kan du google og leite opp tidligere UP sjef Hommelvold sine uttalelser om  UP sine patruljerende kjøretøy skal bruke tiden sin på de som begår grove brudd på trafikkreglene og ikke små forseelser herunder generell kontroll da det bandt opp tiden deres så de større fiskene fikk holde på fordi patruljen var bundet opp.
Dette var hans budskap.
Jeg ser ingen grunn til å trekke motivene hans i tvil da de sikkert er politifaglig godt begrunnet.

Jeg passerer også Svinesund på regelmessig basis og nesten bestandig blir all trafikk ledet inn i mellom kontrollstasjonen der tjenestemennene står å observerer hvem som passerer.
Som oftest er trafikken stor så de vurderer hvem de vil erfaringmessing ha en prat med.
Skulle de ha stoppet på måfå så mange de klarte hadde treffprosenten deres antagelig vært mye lavere enn når de jobber systematisk og kunnskap basert.

 

pipe

pipe

Mouche skrev for 10 timer siden:

Er det greit for deg at man både til sjøs og til lands kjører med promille eller narkorus så lenge man overholder lover og regler og ikke kjører på en måte som gjør at det vekkes mistanke? Det er i realiteten hva du har hevdet her.

Nei,det er ikke det jeg skrevet.
Noen ønsket seg langt flere politibåter noe jeg sa meg enig i under forutsetning at ressursene hovedsaklig ble brukt på å stoppe de som visuelt bryter loven eller det er skjellig grunn til rus.   
Det betyr ikke at man ikke kan foreta stikkprøve kontroller eller bestemmer seg for å kjøre en russ kontroll en dag eller kveld.
Mens andre ønsker seg flere politibåter for å rutinekontrollere flest mulig slik jeg oppfattet det.
Det ønsker ikke jeg.

Hvis du er skeptisk til det så kan du jo snu litt på det.
Hvor mange tror du at har kjørt forbi en fartskontroll til lands i lovlig fart men med promille og eller rus?
Det er bare til å spørre seg selv når man sist ble stoppet i en rutinekontroll for full sjekk målt opp i mot fartskontroller man har passert i årenes løp.
Dette er det jeg kaller målrettede kontroller da UP sin erfaring er at de som ikke følger de andre spillereglene i trafikken også er mer tilbøyelig til å kjøre med rus eller er kriminelle personer som politiet registrerer kontakten med.

Hvis du betviler dette kan du google og leite opp tidligere UP sjef Hommelvold sine uttalelser om  UP sine patruljerende kjøretøy skal bruke tiden sin på de som begår grove brudd på trafikkreglene og ikke små forseelser herunder generell kontroll da det bandt opp tiden deres så de større fiskene fikk holde på fordi patruljen var bundet opp.
Dette var hans budskap til tjenestemennene og media 
Jeg ser ingen grunn til å trekke motivene hans i tvil da de sikkert er politifaglig godt begrunnet.

Jeg passerer også Svinesund på regelmessig basis og nesten bestandig blir all trafikk ledet inn i mellom kontrollstasjonen der tjenestemennene står å observerer hvem som passerer.
Som oftest er trafikken stor så de vurderer hvem de vil erfaringmessing ha en prat med.
Skulle de ha stoppet på måfå så mange de klarte hadde treffprosenten deres antagelig vært mye lavere enn når de jobber målrettet.
 

 

pipe

pipe

Mouche skrev for 10 timer siden:

Er det greit for deg at man både til sjøs og til lands kjører med promille eller narkorus så lenge man overholder lover og regler og ikke kjører på en måte som gjør at det vekkes mistanke? Det er i realiteten hva du har hevdet her.

Nei,det er ikke det jeg skrevet.
Noen ønsket seg langt flere politibåter noe jeg sa meg enig i under forutsetning at ressursene hovedsaklig ble brukt på å stoppe de som visuelt bryter loven eller det er skjellig grunn til rus.   
Det betyr ikke at man ikke kan foreta stikkprøve kontroller eller bestemmer seg for å kjøre en russ kontroll en dag eller kveld.
Mens andre ønsker seg flere politibåter for å rutinekontrollere flest mulig slik jeg oppfattet det.
Det ønsker ikke jeg.

Hvis du er skeptisk til det så kan du jo snu litt på det.
Hvor mange tror du at har kjørt forbi en fartskontroll til lands i lovlig fart men med promille og eller rus?
Det er bare til å spørre seg selv når man sist ble stoppet i en rutinekontroll for full sjekk målt opp i mot fartskontroller man har passert i årenes løp.
Dette er det jeg kaller målrettede kontroller da UP sin erfaring er at de som ikke følger de andre spillereglene i trafikken også er mer tilbøyelig til å kjøre med rus eller er kriminelle personer som politiet registrerer kontakten med.

Hvis du betviler dette kan du google og leite opp tidligere UP sjef Hommelvold sine uttalelser om  UP sine patruljerende kjøretøy skal bruke tiden sin på de som begår grove brudd på trafikkreglene og ikke små forseelser herunder generell kontroll da det bandt opp tiden deres så de større fiskene fikk holde på fordi patruljen var bundet opp.
Jeg ser ingen grunn til å trekke motivene hans i tvil da de sikkert er politifaglig godt begrunnet.

Jeg passerer også Svinesund på regelmessig basis og nesten bestandig blir all trafikk ledet inn i mellom kontrollstasjonen der tjenestemennene står å observerer hvem som passerer.
Som oftest er trafikken stor så de vurderer hvem de vil erfaringmessing ha en prat med.
Skulle de ha stoppet på måfå så mange de klarte hadde treffprosenten deres antagelig vært mye lavere enn når de jobber målrettet.
 

 

pipe

pipe

Mouche skrev for 9 timer siden:

Er det greit for deg at man både til sjøs og til lands kjører med promille eller narkorus så lenge man overholder lover og regler og ikke kjører på en måte som gjør at det vekkes mistanke? Det er i realiteten hva du har hevdet her.

Nei,det er ikke det jeg skrevet.
Noen ønsket seg langt flere politibåter noe jeg sa meg enig i under forutsetning at ressursene hovedsaklig ble brukt på å stoppe de som visuelt bryter loven eller det er skjellig grunn til rus.   
Det betyr ikke at man ikke kan foreta stikkprøve kontroller eller bestemmer seg for å kjøre en russ kontroll en dag eller kveld.
Mens andre ønsker seg flere politibåter for å rutinekontrollere flest mulig slik jeg oppfattet det.
Det ønsker ikke jeg.

Hvis du er skeptisk til det så kan du jo snu litt på det.
Hvor mange tror du at har kjørt forbi en fartskontroll til lands i lovlig fart men med promille og eller rus?
Det er bare til å spørre seg selv når man sist ble stoppet i en rutinekontroll for full sjekk målt opp i mot fartskontroller man har passert i årenes løp.
Dette er det jeg kaller målrettede kontroller da UP sin erfaring er at de som ikke følger de andre spillereglene i trafikken også er mer tilbøyelig til å kjøre med rus.

Hvis du betviler dette kan du google og leite opp tidligere UP sjef Hommelvold sine uttalelser om  UP sine patruljerende kjøretøy skal bruke tiden sin på de som begår grove brudd på trafikkreglene og ikke små forseelser herunder generell kontroll da det bandt opp tiden deres så de større fiskene fikk holde på fordi patruljen var bundet opp.
Jeg ser ingen grunn til å trekke motivene hans i tvil da de sikkert er politifaglig godt begrunnet.

Jeg passerer også Svinesund på regelmessig basis og nesten bestandig blir all trafikk ledet inn i mellom kontrollstasjonen der tjenestemennene står å observerer hvem som passerer.
Som oftest er trafikken stor så de vurderer hvem de vil erfaringmessing ha en prat med.
Skulle de ha stoppet på måfå så mange de klarte hadde treffprosenten deres antagelig vært mye lavere.
 

 



×
×
  • Create New...