Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Marwin skrev for 3 timer siden:

Min mening er at grensen kunne gjerne vært satt ned til 0,2. Hvorfor MÅ noen ha 0,8?

Test av reaksjonstid / mønster med / uten alkohol, burde være kjent for de fleste.

Ja det er kjent for de fleste derfor er det meningsløst å ha 0,2 grense med det som eneste argument.
Hvis grensen skal være kunnskapsbasert er det naturlig med 0,5 men opp mot 0,8 gir relativt sett liten økning av risiko i de fleste situasjoner  så det er vel derfor grensen ble som de ble?

Som funfakt kan det nevnes at Storbritannia har 0,8 grense  for motorisert ferdsel på vei.
Man skulle anta det var oppskriften på katastrofe men nei.
Storbritannia er det landet det tradisjonelt har vært nest sikrest å kjøre i bak Norge i nyere tid.
Faktisk har det i perioden vært enkelte år det har vært sikrere i Storbritannia.
Hvorfor det er slik har jeg ikke noe fasit på men antar det ikke er på grunn av promillegrensen,generell fartsgrense uten for tettbygdstrøk på 97km/t eller ett lavere kontroll og straffenivå for brudd på veitrafikk loven enn i Norge

Før det blir malt fanden på veggen gjør jeg eplesitt oppmerksom på at jeg ikke ønsker at Norge skal ta etter Storbritannia.
Og det faktum at Norge de siste årene har enda tydeligere befestet sin posisjon som det tryggeste landet å ferdes i trafikken i Europa.


Edit Promillegrensen er 0,5 i Skottland..       

pipe

pipe

Marwin skrev for 3 timer siden:

Min mening er at grensen kunne gjerne vært satt ned til 0,2. Hvorfor MÅ noen ha 0,8?

Test av reaksjonstid / mønster med / uten alkohol, burde være kjent for de fleste.

Ja det er kjent for de fleste derfor er det meningsløst å ha 0,2 grense med det som eneste argument.
Hvis grensen skal være kunnskapsbasert er det naturlig med 0,5 men opp mot 0,8 gir relativt sett liten økning av risiko i de fleste situasjoner  så det er vel derfor grensen ble som de ble?

Som funfakt kan det nevnes at Storbritannia har 0,8 grense  for motorisert ferdsel på vei.
Man skulle anta det var oppskriften på katastrofe men nei.
Storbritannia er det landet det tradisjonelt har vært nest sikrest å kjøre i bak Norge i nyere tid.
Faktisk har det i perioden vært enkelte år det har vært sikrere i Storbritannia.
Hvorfor det er slik har jeg ikke noe fasit på men antar det ikke er på grunn av promillegrensen,generell fartsgrense uten for tettbygdstrøk på 97km/t eller ett lavere kontroll og straffenivå for brudd på veitrafikk loven enn i Norge

Før det blir malt fanden på veggen gjør jeg eplesitt oppmerksom på at jeg ikke ønsker at Norge skal ta etter Storbritannia.
Og det faktum at Norge de siste 2-3 årene har enda tydeligere befestet sin posisjon som det tryggeste landet å ferdes i trafikken. 


Edit Promillegrensen er 0,5 i Skottland..       

pipe

pipe

Marwin skrev for 3 timer siden:

Min mening er at grensen kunne gjerne vært satt ned til 0,2. Hvorfor MÅ noen ha 0,8?

Test av reaksjonstid / mønster med / uten alkohol, burde være kjent for de fleste.

Ja det er kjent for de fleste derfor er det meningsløst å ha 0,2 grense med det som eneste argumentet
Hvis grensen skal være kunnskapsbasert er det naturlig med 0,5 men opp mot 0,8 gir relativt sett liten økning av risiko i de fleste situasjoner  så det er vel derfor grensen ble som de ble?

Som funfakt kan det nevnes at Storbritannia har 0,8 grense  for motorisert ferdsel på vei.
Man skulle anta det var oppskriften på katastrofe men nei.
Storbritannia er det landet det tradisjonelt har vært nest sikrest å kjøre i bak Norge i nyere tid.
Faktisk har det i perioden vært enkelte år det har vært sikrere i Storbritannia.
Hvorfor det er slik har jeg ikke noe fasit på men antar det ikke er på grunn av promillegrensen,generell fartsgrense uten for tettbygdstrøk på 97km/t eller ett lavere kontroll og straffenivå for brudd på veitrafikk loven enn i Norge

Før det blir malt fanden på veggen gjør jeg eplesitt oppmerksom på at jeg ikke ønsker at Norge skal ta etter Storbritannia


Edit Promillegrensen er 0,5 i Skottland..       

pipe

pipe

Marwin skrev for 3 timer siden:

Min mening er at grensen kunne gjerne vært satt ned til 0,2. Hvorfor MÅ noen ha 0,8?

Test av reaksjonstid / mønster med / uten alkohol, burde være kjent for de fleste.

Ja det er kjent for de fleste derfor er det meningsløst å ha 0,2 grense med det som eneste argumentet
Hvis grensen skal være kunnskapsbasert er det naturlig med 0,5 men opp mot 0,8 gir relativt sett liten økning av risiko i de fleste situasjoner  så det er vel derfor grensen ble som de ble?

Som funfakt kan det nevnes at Storbritannia har 0,8 grense  for motorisert ferdsel på vei.
Man skulle anta det var oppskriften på katastrofe men nei.
Storbritannia er det landet det tradisjonelt har vært nest sikrest å kjøre i bak Norge i nyere tid.
Faktisk har det i perioden vært enkelte år det har vært sikrere i Storbritannia.
Hvorfor det er slik har jeg ikke noe fasit på men antar det ikke er på grunn av promillegrensen,generell fartsgrense uten for tettbygdstrøk på 97km/t eller ett lavere kontroll og straffenivå for brudd på veitrafikk loven.

Før det blir malt fanden på veggen gjør jeg eplesitt oppmerksom på at jeg ikke ønsker at Norge skal ta etter Storbritannia


Edit Promillegrensen er 0,5 i Skottland..       

pipe

pipe

Marwin skrev for 2 timer siden:

Min mening er at grensen kunne gjerne vært satt ned til 0,2. Hvorfor MÅ noen ha 0,8?

Test av reaksjonstid / mønster med / uten alkohol, burde være kjent for de fleste.

Ja det er kjent for de fleste derfor er det meningsløst å ha 0,2 grense med det som eneste argumentet
Hvis grensen skal være kunnskapsbasert er det naturlig med 0,5 men opp mot 0,8 gir relativt sett liten økning av risiko i de fleste situasjoner  så det er vel derfor grensen ble som de ble?

Som funfakt kan det nevnes at Storbritannia har 0,8 grense  for motorisert ferdsel på vei.
Man skulle anta det var oppskriften på katastrofe men nei.
Storbritannia er det landet det er nest sikrest å kjøre i bak Norge de siste 10-15 årene.
Faktisk har det i perioden vært enkelte år det har vært sikrere i Storbritannia.     



×
×
  • Create New...