Jump to content

Edit History

quantumduck

quantumduck

23 minutes ago, Mouche said:

Ja, økonomi er (også) et element i denne diskusjonen, og pris (avgifter) brukes absolutt av myndighetene som et virkemiddel, men utover det så gidder jeg ikke kommentere ytterligere da liten grunn til å senke seg ned til ditt nivå og "morsomheter".

Dessverre finnes det ikke statistikk over promilleulykker i Norge etter 1996. Hvordan skal man da kunne vise om antall promilleulykker er blitt mindre?

Terje Assum, forsker ved Transportøkonomisk institutt, 10.06.2010

Avgifter på alkohol brukes som et virkemiddel, men ikke for å stoppe folk fra å nå en promille over 0,2 på landeveien, jeg kan vel ikke noe for at du serverer slike festlige skrøner?

Skal vi møtes på halvveien og enes om at myndighetene heller ikke tar dette særlig seriøst? Selv om man seff har generell ulykkesstatistikk som også ville vist nedgang om 0,2 grensen hadde hatt betydning. 

Nei nå er Ramlösa tom, på tide å gå over til sterkere stoffer (mellanöl).

quantumduck

quantumduck

14 minutes ago, Mouche said:

Ja, økonomi er (også) et element i denne diskusjonen, og pris (avgifter) brukes absolutt av myndighetene som et virkemiddel, men utover det så gidder jeg ikke kommentere ytterligere da liten grunn til å senke seg ned til ditt nivå og "morsomheter".

Dessverre finnes det ikke statistikk over promilleulykker i Norge etter 1996. Hvordan skal man da kunne vise om antall promilleulykker er blitt mindre?

Terje Assum, forsker ved Transportøkonomisk institutt, 10.06.2010

Avgifter på alkohol brukes som et virkemiddel, men ikke for å stoppe folk fra å nå en promille over 0,2 på landeveien, jeg kan vel ikke noe for at du serverer slike festlige skrøner?

Skal vi møtes på halvveien og enes om at myndighetene heller ikke tar dette særlig seriøst?

Nei nå er Ramlösa tom, på tide å gå over til sterkere stoffer (mellanöl).

• Create New...