quantumduck
28 minutes ago, Pinkvin said:
Ok "Balle", forklar meg logikken i at det kun er en gruppe som "akkurat nå" utøver noe som skal bestemme lovreguleringen på ett området? Siden du er så kjekk at du kaller andre her inne for "Balle Klorin" i møte med din egen logikk så forventer jeg at du fint forklarer hvorfor tanta til ungene mine, som hater å være på sjøen, ikke skal være stemmeberettiget i om det er lovlig for meg å kjøre med ungene hennes i RIBen min med 0,8 i promille eller ikke?
----
Veldig mange som er kjappe med å si at en setter bukken til havresekken. Men naiviteten og rene.... dumheten i å si at kun "båtfolk" (hva faen er nå det?) skal kunne få lov å mene noe om promillegrensa på sjøen er så grenseløs.... så hinsides. Så Nord Korea at det er helt skremmende.
Ærlig talt. Normalt mener jeg at dette forumet er dominert av "gamle gubber", som meg selv. Men dette er barnehagenivå.
Nei, har nok ikke kalt andre enn Balle Klorin for Balle Klorin. Leder av Supperådet, i tilfelle dette er ukjent stoff ... Som bilfører setter jeg liten pris på å bli satt i bås med kriminelle. Folk som ikke ferdes på sjøen eller har noe greie på sjøfart kan mene hva de vil for meg, men noe særlig innflytelse synes jeg ikke de skal ha, det medfører for.mye risiko. Myndigheter og politikere kunne meget vel skaffet til veie statistikk og fakta når det gjelder trafikk og promille både til lands og til vanns, men gjør det ikke (ref Mouche). Dermed sliter jeg med seriøsiteten.
Til orientering kan tanta di nekte ungene sine å være med deg uten å måtte behøve noen begrunnelse overhodet, lovverket er som det er, også i alle andre sammenhenger, allerede tilstrekkelig til å slå ned på risikoadferd, som det har vært påpekt i denne debatten i alle år. Og selvfølgelig har vel tanta stemmerett som alle andre? Er det noen som påstår noe annet?
Det man trenger er håndheving, og når varsling av promillekontroller kommer opp som et tema, er det et tegn på at dagens promillegrense håndheves ihvertfall i stor nok grad til at noen (de det gjelder?) finner det plagsomt.
Når det gjelder de havrespisende båtfolkene (det må være de som gjeter kystgeitkommandoen på Oscarsborg?) får du ta opp deres synspunkter med dem.