Heatseeker Startet 19.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2019 Ikke helt slik vi hadde planlagt å avslutte dagen, men er nå på slep etter en svensk redningsskøyte, og får god tid til å tenke på hva jeg skal gjøre med det drevet. Er en storfornøyd eier av en Aquador 25wae med en Cummings 4,2 320 HK, og på vei hjem til Hvaler fra Grebbestad kom det et bra dunk i drevet etter å ha ligger i ca 25 knop i lengre tid. Hva har skjedd, og hva gjør jeg? Og full applaus til både den norske og svenske redningstjenesten ??? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 19.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2019 Ofte er det pga varmgang i øvre del at clutch og tannhjul ryker. Kan og være lageret som skjærte seg på drivaksel og da vil tannhjulet gå skjevt på giret og det ryker noen tenner. Rep av girhuset blir rundt 20-25 tusen, om det kan repareres, eller om du får tak i ett brukt girhus kan det bli noe rimeligere. (Jeg har ett Bravo 3 i kjelleren, men der sitter drivaksel fast i lageret, så det er ikke brukbart i øyeblikket). Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Heatseeker Svart 19.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2019 Takk for info. Drevet skal av og inspiseres. Ser jeg har kasko+, men begrenset til motor og drev er 10 år. Byggeår er 2008, men båten er solgt som overligger i 2010.. hvordan blir det tro? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.