Jump to content

Bravo 3 - smell og havari i 25 knop, ikke på grunn


Heatseeker

Recommended Posts

Ikke helt slik vi hadde planlagt å avslutte dagen, men er nå på slep etter en svensk redningsskøyte, og får god tid til å tenke på hva jeg skal gjøre med det drevet. Er en storfornøyd eier av en Aquador 25wae med en Cummings 4,2 320 HK, og på vei hjem til Hvaler fra Grebbestad kom det et bra dunk i drevet etter å ha ligger i ca 25 knop i lengre tid. 

Hva har skjedd, og hva gjør jeg? 

Og full applaus til både den norske og svenske redningstjenesten ???

Link to post

Ofte er det pga varmgang i øvre del at clutch og tannhjul ryker. Kan og være lageret

som skjærte seg på drivaksel og da vil tannhjulet gå skjevt på giret og det ryker noen tenner.

Rep av girhuset blir rundt 20-25 tusen, om det kan repareres, eller om du får tak i ett brukt girhus kan det bli

noe rimeligere.

(Jeg har ett Bravo 3 i kjelleren, men der sitter drivaksel fast i lageret, så det er ikke brukbart i øyeblikket).

 

 

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...