Helge77 Startet 19.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2019 Jeg har en gammel sea ray servile 20 fot. Mercruser alpha 4.3v6 med 13.75*21 propell. Raskt i plan og 22 knop. 3000 turtall. 30/32 knop 3600 turtall. men jeg får ikke mer fart mellom turtall 3600 og til 4200 det virker som propell mister taket Propellen er muligens litt tung ettersom lavt turtall vill problem med at den spinner forsvinne hvis jeg bytter til en rustfri 14*19p propell Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 19.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2019 Det kan være vulkinga i propellerbosset som begynner å slippe, men det merkes gjerne ofte først under akselerasjon. Merker du rusing på motoren når det slipper/spinner ? Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 20.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 Turtallet øker ikke så lenge jeg ikke øker gassen. Og Propellen er ny følge gammel eier som ikke hadde båten på sjøen i hans eie. Hvis jeg tar av Propellen er det mulig å se på vulkinga om den er skadet Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 (redigert) Du kan sette merke med noe på hver side av vulkinga for å sjekke. Hvis merkene forskyver seg i forhold til hverandre har du problemet. Å se dette med det blotte øyet kan være vanskelig. Er du heldig og har propell med hub kit, slipper du unna med å bare skifte dette. Redigert 20.Juli.2019 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.