
ozo
Jeg må innrømme at jeg åpenbart er mer betenkt over dette enn deg :-)
Jeg ville ikke ha følt meg komfortabel med en såpass lunefull motor.
Nå har jeg grublet mye - uten å finne noe åpenbart, men et par ting jeg ville ha prøvd, for å avdekke/utelukke mulige feilkilder er følgende:
1. Motoren har vel omtrent 6 sylindere, så da vil den gå rimelig greit på 5. Ta ut ei dyse, og se hva som faktisk skjer før og etter oppstart, og ikke minst etter stopp. Kanskje lekker den kun etter at den nylig har vært i bruk…?
2. Kjør ECUen fra et eget batteri (kun med felles jord), slik at evt. spenningsvariasjoner rundt oppstart elimineres.
Koble også coilen direkte til dette batteriet, ref. tilfellet "xr4ti" nevnte. Selv om du har kontakt i tenningsbryteren kan det forsvinne noe spenning på veien.
Kan det forresten være så enkelt som at forbikoblingen av formotstanden ikke fungerer…?