Vingen300
Da er delene bestilt, tar litt tid før de dukker opp.
Men i mellomtiden kan vi jo spekulere videre i om issuet er tenning, og kanskje spesifikt overgangen fra fasen "cranking" til "running" som de kalles i manualen.
Første videoen er fra "dagens første start", og til å begynne med ser det ut til at den tenner skjeldenere enn når det starter å går. Om dette er forskjellige modus som forklart over eller ikke? Her hører dere også hvordan den går på tomgang.
I denne videoen så startes motor 10 min etter at den er slått av der den gikk på 1000-1200 rpm i ca 20 sek. Starter kjappere her enn ved dagens første.
I den 3dje videon prøver vi å starte 10 min etter at den er stanset mens deg gikk på tomgang. Første forsøk her er typisk for issuet, hører/virker nesten til at motor starter å går, men nei. I dette forsøket slapp jeg opp nøkkelen, men den gikk følgelig ikke. Andre ganger så har jeg holdt på nøkkel og fortsatt å kinne, men rette etter det virker til at det vil starte så slutter den bortimot å tenne. Ligner veldig på oppstart forsøk nr 2 i denne videoen. Synes jeg ser veldig får og skjeldne gnist under det startforsøket. Startforsøk nr 3 er med WOT, da skal dysene stenges slik jeg forstår det. Som vanlig så tenner den mer en forrige forsøk, men starter ikke. Har skjedd en sjelden gang at den da faktisk har startet. Men at den nå tenner mer kan jo være at som en følge av de 2 allerede mislykkede forsøkene på å starte, dvs de 2 foregående forsøkene har medført at motor nå er rik (flooded). Tenker da at det faktiske problemet dukker opp under første forsøk på oppstart i denne videoen. Da potensielt overgangen fra "cranging" til "running" modus i tennings systemet.