
Vingen300
xr4ti skrev for 11 timer siden:Huff, dette var jo ikke svaret vi håpet på
. Godt du fant ut av det når det viste seg å være så alvorlig for feilen ville jo vedvart uansett å mange duppeditter du hadde byttet. Tråden har vært lærerik og må innrømme at jeg har brukt en del timer med å lese manualer og tråder for å prøve å forstå sammenhengen i problematikken. Da er det bare å ønske deg god sommer og at den "nye" motoren makes the summer great again.
@xr4ti Absolutt ikke det jeg så for meg når jeg leverte båten i fjor nei, men enda godt å finne ut av det, selv om svaret ikke akkurat var som ønsket. Og ja, her kunne man bytte "dingser" til dommedagen uten at det hadde hjulpet noe som helst.
Tskjei skrev On 13.3.2021 at 10.32:Da var vi jo ganske spot on på hva problemet var tidligere i tråden i forhold til startproblemene?Men kjedelig å høre at det har gått så langt at man bare kan kondemnere da?
Ser du skriver at "vi" var spot on @Tskjei, hyggelig at du er så inkluderende, :
Tskjei skrev On 12.7.2020 at 19.24:Tenkte siden du kunne stoppe motoren med litt høyere turtall og den da startet igjen. Hvis man har hull i manifold/ raiser så drukner motoren og kan bli vanskelig å starte igjen.Men holder du høyere turtall klarer den å blåse ut vannet når den stopper.
Må ærlig innrømme når det kom til dette så hadde jeg forventet at jeg skulle kunne se at ville komme vann i oljen, og evt. at man fikk "lock" på en eller flere stempel/sylindere, så trodde ikke dette var problemet. Er en grunn til at man er amatør på dette feltet... Men siden dette var damp (evt. lite vann, 2 sider av samme sak avhengig av temperatur) så er det antagelig for små menger til å kunne se det i oljen, eller lock, men mer en nok til at man ikke fikk riktig blanding for å kunne starte igjen.
Flott med dette forumet og personer som bruker sin egen fritid til å hjelpe andre, takker så meget til alle.