Jump to content

Finnes det et billig flow meter for bensin (påhengsmotor)?

Grand Banks jr

Recommended Posts

Kunne tenke meg å se reelt forbruk på min påhengsmotor. 1991 60 hk Evinrude på en Shetland 498.

I og med at det ikke er en diesel med retur, så regner jeg med at det finnes enkle måter å måle dette på?

Handler for min del mest om å bli kjent med når min båt/ motorkombinasjon er mest økonomisk.

Kan jo kople til en 5 liters tank og kjøre den tom på diverse turtall, så har jeg egentlig greit nok mål. Men det er jo ikke like gøy som å finne en gadget til da... ?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

@Cheyenne, blir spennende å se. Jeg vurderer om jeg kan prøve på dieselmotoren også. Men jeg må ha to. En for å måle flow tur, og en retur. Så får jeg bare regne tur minus retur. Burde vel gå?

(Har to båter. En fiskebåt med påhengs og en turbåt med diesel.)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev 25 minutter siden:

@Cheyenne, blir spennende å se. Jeg vurderer om jeg kan prøve på dieselmotoren også. Men jeg må ha to. En for å måle flow tur, og en retur. Så får jeg bare regne tur minus retur. Burde vel gå?

(Har to båter. En fiskebåt med påhengs og en turbåt med diesel.)

Burde gå fint det. Er nok mulig for de som kan det å bruke en arduino eller lignende til å regne ut dette her med tur og retur men det ligger over min forstand ?. Jeg kommer til å koble det opp sånn at jeg har kontroll på hvor mye som går ut av hovedtank og inn på dagtank.

Redigert av Cheyenne (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...