Jump to content

Edit History

Luckystrike

Luckystrike

Nye opplysninger

Jeg er en av de mange som har fått havari på Mercruiser 1.7 dti. Trodde jeg var sikker med en 2006 mod med forsterkede stempler osv. Men rundt 290 timer sa den bare stopp uten forvarsel. Ikke turbo, ikke reim som slitna, ikke dårlige dyser. Bare stopp. En ventil knekt og både topp og stempler er knust...

Da går jeg nok for ny motor, og en Hyundai Seasall S 200 virker interessant. Dette skal monteres på en Askeladden Beetle 21" på ca 1600 kg. Jeg er imidlertid spent på om drevet tåler dette. 200 dieselhester og 440 Nm er kraftige greier på dette. Men er det noen der ute som har erfaring om det går bra om man behandler gasshendelen med forsiktighet. Eller er det bare å glemme prosjektet og satse på en overhalt Mercruiser igjen og håpe det går bra... Å skifte over til Bravo drev er ikke aktuelt, da blir det langt utenfor det prosjektet er verdt, selv med forsikringspenger i lomma.

Luckystrike

Luckystrike

Jeg er en av de mange som har fått havari på Mercruiser 1.7 dti. Trodde jeg var sikker med en 2006 mod med forsterkede stempler osv. Men rundt 290 timer sa den bare stopp uten forvarsel. Ikke turbo, ikke reim som slitna, ikke dårlige dyser. Bare stopp. En ventil knekt og både topp og stempler er knust...

Da går jeg nok for ny motor, og en Hyundai Seasall S 200 virker interessant. Dette skal monteres på en Askeladden Beetle 21" på ca 1600 kg. Jeg er imidlertid spent på om drevet tåler dette. 440 Nm er kraftige greier på dette. Men er det noen der ute som har erfaring om det går bra om man behandler gasshendelen med forsiktighet. Eller er det bare å glemme prosjektet og satse på en overhalt Mercruiser igjen og håpe det går bra... Å skifte over til Bravo drev er ikke aktuelt, da blir det langt utenfor det prosjektet er verdt, selv med forsikringspenger i lomma.

• Create New...