Jump to content

Edit History

Krimart

Krimart

Angående behov for småjusteringer: ligger man mot land eller brygger sier vel dette seg selv. Ligger man på svai kan det være man må justere litt i forhold til andre båter og/eller været. Jeg liker best å ligge med (nesten) hele kjettingen ute på svai, da har jeg mest å gå på. Men jeg pleier ikke å legge ut alt med en gang fordi jeg må se an hvordan andre båter legger seg. Er det fortsatt fritt frem når jeg går og legger meg slipper jeg ut resten (manuelt). Kommer det en j**el og legger seg kliss inntil  hender det jeg må ta inn, men da starter jeg som sagt (oftest) motoren først.

Kjører du vinsjen uten å starte motoren går det sikkert greit, men du bruker jo en god del strøm. Det kommer jo også an på hvilken type batterier du har, er det gel eller agm er jo ikke disse like glade i å gi my strøm i korte tidsrom, som et vanlig startbatteri. 

Krimart

Krimart

Angående behov for småjusteringer: ligger man mot land eller brygger sier vel dette seg selv. Ligger man på svai kan det være man må justere litt i forhold til andre båter og/eller været. Jeg liker best å ligge med (nesten) hele kjettingen ute på svai, da har jeg mest å gå på. Men jeg pleier ikke å legge ut alt med en gang fordi jeg må se an hvordan andre båter legger seg. Er det fortsatt fritt frem når jeg går og legger meg slipper jeg ut resten (manuelt). Kommer det en j**el og legger seg kliss inntil  hender det jeg må ta inn, men da starter jeg som sagt (oftes)t motoren først.

Kjører du vinsjen uten å starte motoren går det sikkert greit, men du bruker jo en god del strøm. Det kommer jo også an på hvilken type batterier du har, er det  gel eller agm er jo ikke disse like glade i å gi my strøm i korte tidsrom, som et vanlig startbatteri. 

Krimart

Krimart

Angående behov for småjusteringer: ligger man mot land eller brygger sier vel dette seg selv. Ligger man på svai kan det være man må justere litt i forhold til andre båter og/eller været. Jeg liker best å ligge med (nesten) hele kjettingen ute på svai, da har jeg mest å gå på. Men jeg pleier ikke å legge ut alt med en gang fordi jeg må se an hvordan andre båter legger seg. Er det fortsatt fritt frem når jeg går og legger meg slipper jeg ut resten (manuelt). Kommer det en j**el og legger seg kliss inntil  hender det jeg må ta inn, men da starter jeg som sagt (oftes)t motoren først.

• Create New...