R.O Startet 22.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2019 Nå skal båten min etterhvert i opplag hos en marina jeg har god erfaring med, men de driver primært med mindre båter og utenbords motorene. Jeg gjør litt selv, og har relativt grei oversikt, men ferskvannsljøring og vinterkonservering av en Volvo D4 er blandet tingene de skal gjøre. Er det noe enhver båt mekaniker/marina kan, eller bør man få båten over til noen som driver med VP..? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 Det vanllige dillet kan alle gjøre. Man kan ha i bakhodet at merkeverksteder mottar vedlikehold/endringsbulletiner fra produsenten. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 22.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 Hvis det er en nyere motor med garanti ville jeg ha valgt service fra VP. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 22.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 Vanlig vedlikehold bør alle marinaer kunne. Slik som å gjøre vinterkonservering, bytte anoder, bytte olje, bytte filtere. Men med "service" så tenker jeg å sjekke motoren mer grundig som etter produsentens anbefaling, og da ville jeg valgt et merkeverksted eller et verksted som har tilgang til samme info som merkeverksted. De som holdes oppdatert av Volvo Penta. Så jeg skiller mellom det årlige standard vedlikeholdet, og det jeg tenker på som service. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
R.O Svart 22.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 2009 modell, og motor var ute av båten i juni med full gjennomgang av en dyktig VP mekaniker. Så opplagsmarina må bare klare basicen - dvs ikke klodre det til med en nylig overhaldt motor...:) Kweelhouse skrev 13 minutter siden: Hvis det er en nyere motor med garanti ville jeg ha valgt service fra VP. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 Det viktigste er at det er seriøse og flinke folk som gjør jobben, hva som står på veggen spiller mindre rolle, særlig når det kun er snakk om ordinært vedlikeholdsarbeid. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Bernt Svart 22.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 Merkeverkstedet er vel ikke så viktig , det er folkene som er der . En haug med med uskolert østeuropeere som jobber billig så eieren kan bli rikere . Eller folk som er kurset og oppdatert på det de driver med Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.